Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo on aiheuttanut merkittäviä vahinkoja, ja jopa 40 Lumo-kotien asuntoa on kärsinyt tuhoista. Vihreät tukevat…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjan kuningatar Sonja on jäänyt sairauslomalle eteisvärinän ja sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Kuningattaren lääkitystä säädetään, ja hän viettää aikaa kotona. Suunniteltu maakuntakierros hoidetaan kuningas Haraldin toimesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjan kuningatar Sonja on jäänyt sairauslomalle eteisvärinän ja sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Kuningattaren lääkitystä säädetään, ja hän viettää aikaa kotona. Suunniteltu maakuntakierros hoidetaan kuningas Haraldin toimesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 19:39, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norjan kuningatar Sonja jää sairauslomalle • Kuningatar Sonja jää sairauslomalle • Norjan kuningatar Sonja sairauslomalle.
Kuningatar Sonja on sairauslomalla
Norjan kuningatar Sonja on sairauslomalla. Hänellä on eteisvärinä ja sydämen vajaatoiminta. Kuningatar tarvitsee lepoa ja lääkityksen säätämistä. Hän ei voi osallistua maakuntakierrokselle, vaan kuningas Harald hoitaa sen.
Norjan kuningatar Sonja on jäänyt sairauslomalle eteisvärinän ja sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Kuningattaren lääkitystä säädetään, ja hän viettää aikaa kotona. Suunniteltu maakuntakierros hoidetaan kuningas Haraldin toimesta.
Norjan kuningatar Sonja on jäänyt sairauslomalle eteisvärinän ja sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Hänen kerrotaan tarvitsevan lepoa ja lääkityksen säätämistä. Kuningatar ei voi osallistua suunnitellulle maakuntakierrokselle, vaan sen hoitaa kuningas…
Norjan kuningatar Sonja on saanut viikon sairausloman sydämen eteisvärinän ja vajaatoiminnan vuoksi. Kuningatar lepää kotonaan ja tarvitsee lääkitystä. Hänen miehensä kuningas Harald jatkaa suunniteltua matkansa maakuntamatkalle.
Israelin pidättämät suomalaiset Palestiina-aktivistit saapuivat Suomeen lauantaina. He olivat mukana Global Sumud Flotilla -laivueessa, joka yritti toimittaa avustustarvikkeita Gazaan. Aktivistit kertoivat lehdistötilaisuudessa…
Ulkomaat
Ranska on päättänyt kieltää Israelin kansallisen turvallisuuden ministerin Itamar Ben-Gvirin maahantulon. Kielto liittyy videoon, jossa Ben-Gvir nöyryytti Gaza-aktivisteja. Ranska aikoo myös vaatia…
Ulkomaat
Pohjois-Kiinassa tapahtuneessa hiilikaivoksen räjähdyksessä on kuollut ainakin 90 ihmistä. Kaasuräjähdys tapahtui perjantaina illalla Shanxin maakunnassa, jossa oli lähes 250 työntekijää maan alla.…
Ulkomaat
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Ulkomaat
Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat. CBS ja Axios uutisoivat asiasta presidentti Donald Trumpin ilmoitettua henkilökohtaisista syistään…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ei osallistu vanhimman poikansa häihin, jotka pidetään Bahamalla. Trumpin mukaan hänen on pysyttävä Washingtonissa hallitukseen liittyvien syiden vuoksi.…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.