Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Microsoft esittelee Windows 11:lle kaksi erilaista käynnistysvalikkovaihtoehtoa. Käyttäjät voivat valita pienen tai suuren valikon, mikä on merkittävä muutos yhtiön aikaisempaan käytäntöön verrattuna. Uudistus julkaistaan lähiviikkojen aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Microsoft esittelee Windows 11:lle kaksi erilaista käynnistysvalikkovaihtoehtoa. Käyttäjät voivat valita pienen tai suuren valikon, mikä on merkittävä muutos yhtiön aikaisempaan käytäntöön verrattuna. Uudistus julkaistaan lähiviikkojen aikana.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 19:23, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Windows 11 saa uuden valikon.
Windows 11 saa uuden valikon
Microsoft tuo Windows 11:een kaksi erilaista käynnistysvalikkoa. Käyttäjät voivat valita pienen tai suuren valikon. Tämä on iso muutos verrattuna aiempaan. Uudistus julkaistaan pian.
Microsoft esittelee Windows 11:lle kaksi erilaista käynnistysvalikkovaihtoehtoa. Käyttäjät voivat valita pienen tai suuren valikon, mikä on merkittävä muutos yhtiön aikaisempaan käytäntöön verrattuna. Uudistus julkaistaan lähiviikkojen aikana.
Windows 11:n toukokuun päivitys tuo mukanaan uusia ominaisuuksia, kuten Xbox Mode -pelitilan ja parannuksia tehtäväpalkkiin. Xbox Mode muuttaa käyttöliittymän konsolimaiseksi pelitilaksi, joka…
IT • jaetut avainsanat: #Windows11, #Microsoft
Microsoft on paljastanut tulevia parannuksia Windows 11 -käyttöjärjestelmään. Uudistuksiin kuuluu mahdollisuus siirtää tehtäväpalkki näytön ylälaitaan tai sivuille, sekä muutoksia Käynnistä-valikkoon. Tehtäväpalkin automaattinen…
IT • jaetut avainsanat: #Microsoft, #Windows11
Microsoft on paljastanut tulevia parannuksia Windows 11 -käyttöjärjestelmään, joka tunnetaan nimellä Windows K2. Uudistukset keskittyvät käyttöjärjestelmän suorituskyvyn parantamiseen, mukaan lukien merkittävät parannukset…
IT • jaetut avainsanat: #Microsoft, #Windows11
Elisan ja MTV:n välinen riita uhkaa katkaista maksulliset kanavat. MTV:n liiketoimintajohtaja Sami Aalto vahvistaa, että kanavat katkeavat kahdessa vaiheessa sopimusteknisten syiden vuoksi.…
IT
Hätäkeskuslaitos vahvisti, että 112 Suomi -sovelluksessa oli tekninen häiriö droonihälytyksen aikana. Häiriö johtui sovelluksen taustapalvelun kuormituksesta, ja se poistui samana aamuna. Vanhojen…
IT
Microsoft on julkaissut Azure Linux 4.0 -jakelun avoimena lähdekoodina GitHubissa. Jakelu perustuu alun perin Fedoraan, ja sitä on kehitetty Microsoftin tarpeisiin. Azure…
IT • jaetut avainsanat: #Microsoft
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.