Nimipäivä:
Urpo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Skoda Transtech on aloittanut muutosneuvottelut Otanmäen tehtaallaan, jossa henkilöstövähennysten arvioidaan olevan noin 200 työntekijää.


Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puheenjohtajaksi

Aihesivu: Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puheenjohtajaksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtajaksi äänivyöryllä. Tämä on harvinainen saavutus, sillä Savo-Karjalan vaalipiiristä ei usein nousta puoluejohtoon. Kangaskolkka on saanut merkittävää tukea alueeltaan.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 24.5.2026 klo 19:28
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtajaksi äänivyöryllä. Tämä on harvinainen saavutus, sillä Savo-Karjalan vaalipiiristä ei usein nousta puoluejohtoon. Kangaskolkka on saanut merkittävää tukea alueeltaan.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 19:28, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puheenjohtajaksi • Emilia Kangaskolkka valittiin Sdp:n johtoon • Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puheenjohtajaksi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 24.5.2026 klo 19:28.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #EmiliaKangaskolkka, #SDP, #Demarinuoret.

Selkokielinen yhteenveto

Emilia Kangaskolkka on uusi puheenjohtaja

Emilia Kangaskolkka valittiin SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Hän sai paljon ääniä ja tukea. Savo-Karjalan alueelta on harvinaista, että joku nousee puoluejohtoon. Tämä on tärkeä hetki alueen politiikassa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.