Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa odotetaan kylmempää säätä ensi viikolla, erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa. Meteorologi Markus Mäntykannan mukaan kesäiset päivät ovat ohi, mutta lämpimämpää säätä on kuitenkin tulossa. Lapissa voi ensi viikon puolivälissä sataa räntää ja lunta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa odotetaan kylmempää säätä ensi viikolla, erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa. Meteorologi Markus Mäntykannan mukaan kesäiset päivät ovat ohi, mutta lämpimämpää säätä on kuitenkin tulossa. Lapissa voi ensi viikon puolivälissä sataa räntää ja lunta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 11:55, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomeen tulee kylmää säätä.
Suomeen tulee kylmää säätä
Suomessa on tulossa kylmempää säätä ensi viikolla. Itä- ja Pohjois-Suomi ovat kylmimmät paikat. Kesäiset päivät ovat nyt ohi. Lapissa voi sataa räntää ja lunta. Lämpimämpää säätä on kuitenkin tulossa myöhemmin.
Suomessa odotetaan kylmempää säätä ensi viikolla, erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa. Meteorologi Markus Mäntykannan mukaan kesäiset päivät ovat ohi, mutta lämpimämpää säätä on kuitenkin tulossa. Lapissa voi ensi viikon…
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa viikonloppuna nautitaan sekä aurinkoisista että sateisista säistä. Perjantaina illalla itä- ja eteläosissa voi esiintyä sadekuuroja, mutta lauantaina sää kirkastuu. Alkuviikosta Lappiin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomeen virtaa sunnuntaina kylmempää ilmaa, ja lämpötilat laskevat alle 20 asteen. Pohjois-Lapissa mitataan jopa alle 10 asteen päivälukemia. Tuuli voimistuu etelä- ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa nautitaan vielä kesäisistä lämpötiloista, mutta sunnuntaina sää viilenee. Länsi- ja Etelä-Euroopassa helle on ollut erityisen voimakasta, ja Espanjassa mitattiin jopa 38…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Ensi viikolla Suomeen saapuu kolea ja puuskainen pohjoistuuli, joka vaikuttaa usean päivän ajan. Matalapaine tuo mukanaan sateita erityisesti itään ja pohjoiseen, kun…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.