Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valkoisen talon läheisyydessä kuultiin noin 20 laukausta. Useat yhdysvaltalaismediat raportoivat tapahtumasta, joka tapahtui noin yhdeltä yöllä Suomen aikaa. Tapahtuman syystä ei ole vielä tietoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valkoisen talon läheisyydessä kuultiin noin 20 laukausta. Useat yhdysvaltalaismediat raportoivat tapahtumasta, joka tapahtui noin yhdeltä yöllä Suomen aikaa. Tapahtuman syystä ei ole vielä tietoa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 01:46, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Laukauksia kuultiin Valkoisen talon lähellä • Laukauksia kuultiin Valkoisen talon lähellä.
Laukauksia kuultiin Valkoisen talon lähellä
Valkoisen talon lähellä kuultiin laukauksia. Alueella oli noin 20 laukausta. Tapahtuma tapahtui yöllä. Syystä ei ole tietoa.
Valkoisen talon läheisyydessä kuultiin noin 20 laukausta. Useat yhdysvaltalaismediat raportoivat tapahtumasta, joka tapahtui noin yhdeltä yöllä Suomen aikaa. Tapahtuman syystä ei ole vielä tietoa.
Valkoisen talon ympäristössä kuultiin noin 20 laukausta. Tapahtuma sattui noin yhdeltä yöllä Suomen aikaa, ja useat yhdysvaltalaismediat ovat raportoineet asiasta. Viranomaiset tutkivat tapahtumaa.
Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat. CBS ja Axios uutisoivat asiasta presidentti Donald Trumpin ilmoitettua henkilökohtaisista syistään…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Washingtonissa käynnistyi laaja poliisioperaatio Valkoisen talon läheisyydessä. Alueella on mahdollisesti ammuttu, mikä herätti viranomaisten huomion. Tilanne on edelleen kehittyvä ja uutisia päivitetään.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #ValkoinenTalo
Israelin pidättämät suomalaiset Palestiina-aktivistit saapuivat Suomeen lauantaina. He olivat mukana Global Sumud Flotilla -laivueessa, joka yritti toimittaa avustustarvikkeita Gazaan. Aktivistit kertoivat lehdistötilaisuudessa…
Ulkomaat
Ranska on päättänyt kieltää Israelin kansallisen turvallisuuden ministerin Itamar Ben-Gvirin maahantulon. Kielto liittyy videoon, jossa Ben-Gvir nöyryytti Gaza-aktivisteja. Ranska aikoo myös vaatia…
Ulkomaat
Pohjois-Kiinassa tapahtuneessa hiilikaivoksen räjähdyksessä on kuollut ainakin 90 ihmistä. Kaasuräjähdys tapahtui perjantaina illalla Shanxin maakunnassa, jossa oli lähes 250 työntekijää maan alla.…
Ulkomaat
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.