Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen talous on kääntynyt kasvuun, ja tammi–maaliskuussa kasvu oli 0,9 prosenttia, mikä ylittää euroalueen keskiarvon. Yksityinen kulutus on lisääntynyt, mikä tukee liiketilamarkkinoita ja vähittäiskauppaa. Talouskasvun ennustetaan olevan nopeampaa kuin aiemmin arvioitu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen talous on kääntynyt kasvuun, ja tammi–maaliskuussa kasvu oli 0,9 prosenttia, mikä ylittää euroalueen keskiarvon. Yksityinen kulutus on lisääntynyt, mikä tukee liiketilamarkkinoita ja vähittäiskauppaa. Talouskasvun ennustetaan olevan nopeampaa kuin aiemmin arvioitu.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 20:32, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomen talous kasvaa nopeasti.
Suomen talous kasvaa nopeasti
Suomen talous on alkanut kasvaa. Tammi–maaliskuussa kasvu oli 0,9 prosenttia. Yksityiset kulutukset ovat lisääntyneet. Tämä tukee kauppaa ja liiketiloja. Talous voi kasvaa nopeammin kuin aiemmin ennustettiin.
Suomen talous on kääntynyt kasvuun, ja tammi–maaliskuussa kasvu oli 0,9 prosenttia, mikä ylittää euroalueen keskiarvon. Yksityinen kulutus on lisääntynyt, mikä tukee liiketilamarkkinoita ja vähittäiskauppaa. Talouskasvun ennustetaan olevan nopeampaa…
Suomen talouden näkymät ovat huolestuttavat, mutta palveluvienti on kolminkertaistunut 2000-luvun puolivälistä. Pääekonomisti Hannu Nummiaro ja Suomen Pankin pääjohtaja Olli Rehn korostavat, että…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Sijoittajalegenda Seppo Saario kritisoi Suomen veropolitiikkaa ja varoittaa maan ajautuvan perikatoon. Hän esittää neljä korjauskeinoa, joilla tilannetta voitaisiin parantaa. Saarion mukaan tuottavimmat…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Suomen talous kasvoi alkuvuodesta toiseksi nopeimmin OECD-maiden joukossa. Tämä yllättävä tieto osoittaa, että Suomen taloudellinen kehitys on ollut vahvaa verrattuna muihin jäsenvaltioihin.
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Tyynellämerellä kehittyvä El Niño -ilmiö voi aiheuttaa ennätyslämpötiloja ja ruokakriisejä. Asiantuntijat varoittavat, että tämä sääilmiö yhdessä energiakriisin ja geopoliittisten jännitteiden kanssa voi…
Talous • jaetut avainsanat: #Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.