Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nikki Jääskeläinen osallistui puukiipeilyn SM-kisoihin Helsingissä. Hän oli ainoa naisten sarjan kilpailija, mutta mestaruus ei ollut varma. Kisa käytiin Hesperianpuistossa aurinkoisessa säässä, ja tunnelma oli rento.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nikki Jääskeläinen osallistui puukiipeilyn SM-kisoihin Helsingissä. Hän oli ainoa naisten sarjan kilpailija, mutta mestaruus ei ollut varma. Kisa käytiin Hesperianpuistossa aurinkoisessa säässä, ja tunnelma oli rento.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 19:24, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Musta orava haastaa puukiipeilyn mestarit.
Musta orava haastaa mestarit
Nikki Jääskeläinen kilpaili puukiipeilyn SM-kisoissa Helsingissä. Hän oli ainoa nainen sarjassa. Kisa pidettiin Hesperianpuistossa. Sää oli aurinkoinen ja tunnelma hyvä.
Nikki Jääskeläinen osallistui puukiipeilyn SM-kisoihin Helsingissä. Hän oli ainoa naisten sarjan kilpailija, mutta mestaruus ei ollut varma. Kisa käytiin Hesperianpuistossa aurinkoisessa säässä, ja tunnelma oli rento.
Aino Acktén kulttuurihistoriallisesti arvokas huvila avautuu lauantaina yleisölle Helsingin Laajasalossa. Huvilan peruskorjaus tehtiin kansalaisten vaatimuksesta, sillä se oli päässyt rapistumaan pahasti. Ackté…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin Lasipalatsissa avattiin uusi muumiteemainen kahvila, joka houkutteli valtavan joukon asiakkaita. Monet jonottivat jopa kolme tuntia päästäkseen sisään ja nauttimaan kahvilan erikoistuotteista.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Puolalaistaiteilija Magdalena Abakanowiczin ensimmäinen näyttely Helsingissä on avattu. Näyttelyssä esitellään hänen tekstiiliveistoksiaan, jotka ovat sekä eroottisia että mystisiä. Teokset herättävät katsojissa voimakkaita…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Rainer Kaunisto, 75-vuotias näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija, kuoli Helsingissä 2. toukokuuta 2026. Hänet muistetaan erityisesti omaperäisestä tavastaan kertoa tarinoita, jotka koskettivat kaikenikäisiä. Kaunisto…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Kanadalaisen nykysirkusryhmän People Watching esitys Play Dead on saanut kiitosta ympäri maailmaa. Esitys on nähtävillä Helsingissä Tanssin talossa, ja se tarjoaa katsojilleen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Toimittaja Anni Pasanen on saanut Ilkka Malmberg -palkinnon, jonka arvo on 15 000 euroa. Palkinnon myöntänyt raati kiitti Pasasta hänen kyvystään herättää…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.