Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aleksi Kauppisen uusi elokuva käsittelee Turun historiaa ja sen synnyn ympärillä käytyjä kiistoja. Elokuvassa nostetaan esiin mielenkiintoisia henkilöitä ja tapahtumia, jotka ovat vaikuttaneet kaupungin kehitykseen. Kauppinen aikoo jatkaa samankaltaisten aiheiden parissa tulevaisuudessakin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aleksi Kauppisen uusi elokuva käsittelee Turun historiaa ja sen synnyn ympärillä käytyjä kiistoja. Elokuvassa nostetaan esiin mielenkiintoisia henkilöitä ja tapahtumia, jotka ovat vaikuttaneet kaupungin kehitykseen. Kauppinen aikoo jatkaa samankaltaisten aiheiden parissa tulevaisuudessakin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 19:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kauppisen elokuva herättää keskustelua Turusta.
Kauppinen tekee elokuvan Turusta
Aleksi Kauppinen on tehnyt uuden elokuvan, joka kertoo Turun historiasta. Elokuvassa puhutaan Turun synnystä ja siihen liittyvistä kiistoista. Kauppinen haluaa löytää mielenkiintoisia aiheita Turun menneisyydestä myös tulevaisuudessa. Elokuvassa esiintyy tärkeitä henkilöitä ja tapahtumia.
Aleksi Kauppisen uusi elokuva käsittelee Turun historiaa ja sen synnyn ympärillä käytyjä kiistoja. Elokuvassa nostetaan esiin mielenkiintoisia henkilöitä ja tapahtumia, jotka ovat vaikuttaneet kaupungin kehitykseen. Kauppinen aikoo jatkaa…
Espanjalaisohjaaja Carla Simónin uusi elokuva Romería käsittelee perhesiteitä ja toivoa. Elokuvassa tarkastellaan perheyhteisön haasteita ja elämänmuutoksia. Simón tunnetaan aiemmasta Cannesin voitostaan elokuvalla…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Elokuva
Turun kulttuurijokilautta on saanut rakennusluvan, mikä mahdollistaa kaksikerroksisen rakennuksen rakentamisen Aurajoelle. Lautta tarjoaa virkistyspalveluita, kuten uima-altaita ja ravintolan. Rakentaminen voi alkaa, kun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Turussa on terasseja, joissa ei soi taustamusiikki. Monet asiakkaat arvostavat rauhallista ympäristöä keskusteluille. Terassit tarjoavat vaihtoehdon niille, jotka kaipaavat hiljaisuutta ulkona.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Turun kaupunki myöntää rakentamisluvan kulttuurijokilaivalle torstaina. Rakentaminen alkaa kuitenkin vasta rantamuurin korjaustöiden valmistuttua kesällä 2027. Rakentaja on huolissaan mahdollisista valituksista, jotka voivat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Turkulainen Olga Välimaa on valmistunut valokuvaajaksi. Hänet tunnetaan myös musiikin parista, mutta hän ei halua tulla lokeroiduksi vain yhteen rooliin. Välimaa aikoo…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Toimittaja Anni Pasanen on saanut Ilkka Malmberg -palkinnon, jonka arvo on 15 000 euroa. Palkinnon myöntänyt raati kiitti Pasasta hänen kyvystään herättää…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.