Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valkoisen talon lähellä tapahtui ammuskelu, ja Venäjä iski Kiovaan ohjuksilla. Pörssisähkön hinta laskee miinukselle useaksi tunniksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ziyi Yan heitti 71,74 metriä keihästä Xiamenin Timanttiliigassa, mikä on uusi maailmanennätys alle 20-vuotiaille. Tämä heitto on myös naisten kaikkien aikojen toiseksi pisin. Yan, joka on hiljattain täyttänyt 18 vuotta, keskeytti kilpailun huipputuloksensa jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ziyi Yan heitti 71,74 metriä keihästä Xiamenin Timanttiliigassa, mikä on uusi maailmanennätys alle 20-vuotiaille. Tämä heitto on myös naisten kaikkien aikojen toiseksi pisin. Yan, joka on hiljattain täyttänyt 18 vuotta, keskeytti kilpailun huipputuloksensa jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 18:46, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ziyi Yan teki maailmanennätyksen • Yan Ziyi heitti kaikkien aikojen kakkostuloksen • Yan Ziyi heitti lähes maailmanennätyksen.
Ziyi Yan teki maailmanennätyksen
Ziyi Yan heitti keihästä 71,74 metriä Xiamenissa. Tämä on uusi ennätys alle 20-vuotiaille. Se on myös naisten toiseksi pisin heitto koskaan. Yan on 18-vuotias ja hän keskeytti kilpailun huipputuloksensa jälkeen.
Ziyi Yan heitti 71,74 metriä keihästä Xiamenin Timanttiliigassa, mikä on uusi maailmanennätys alle 20-vuotiaille. Tämä heitto on myös naisten kaikkien aikojen toiseksi pisin. Yan, joka on hiljattain täyttänyt…
18-vuotias kiinalainen keihästähti Yan Ziyi teki historiaa Timanttiliigassa heittämällä 71,74 metriä. Tämä tulos on naisten keihäsmallin kaikkien aikojen listalla toiseksi paras, vain tshekkiläisen Barbora Spotakovan ME-tuloksen jälkeen. Yan…
Kiinalainen keihäänheittäjä Yan Ziyi teki upean suorituksen Timanttiliigassa, heittäen keihäänsä 71,74 metriä. Tämä tulos on kaikkien aikojen toiseksi paras naisten keihäshyppy, vain Barbora Spotakovan ME-tulos jää sen ylle.…
Kiinan Yan Ziyi teki historiaa heittämällä 71,74 metriä naisten keihään Timanttiliigassa. Tämä tulos on alle 20-vuotiaiden maailmanennätys ja kaikkien aikojen toiseksi pisin heitto nykyisellä keihäsmallilla. Aiempi ennätys oli…
Kiinan Yan Ziyi teki lauantaina historiaa heittämällä 71,74 metriä naisten keihään Timanttiliigassa. Hän voitti kilpailun ylivoimaisesti ja paransi omaa ennätystään lähes kuudella metrillä. Tulos on alle 20-vuotiaiden maailmanennätys…
Kiinan Yan Ziyi heitti 71,74 metriä naisten keihäässä Timanttiliigassa. Tämä tulos on alle 20-vuotiaiden maailmanennätys ja kaikkien aikojen toiseksi pisin heitto nykyisellä keihäsmallilla. Yan paransi aiempaa ennätystään lähes…
Armand Duplantis voitti Shanghain Timanttiliigan seiväshypyn kauden kärkituloksella 612 senttiä. Hän yritti myös maailmanennätystä 632, mutta hypyt eivät onnistuneet. Ruotsin Andreas Almgren…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Timanttiliiga, #Yleisurheilu
Amanda Kotaja kelasi uuden Suomen ennätyksen T54-luokan 200 metrillä Sveitsin GP-kilpailuissa. Hän paransi omaa ennätystään 61 sadasosalla, kellottaen ajan 27,32 sekuntia. Kotaja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Ennätys
Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa lupaavasti, sijoittuen toiseksi 100 metrin aidoissa Italian Savonassa. Hänen aikansa oli 12,86, mikä on kotimainen kärkitulos alkaneelle kaudelle.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Keihäänheitto
Silja Kosonen saavutti Tammelassa moukarinheiton naisten kauden parhaan tuloksen, heittäen 76,40 metriä. Hän jäi kuitenkin 67 senttiä viime vuoden ennätyksestään. Kilpailussa Kosonen…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Urheilu
Timanttiliigan kilpailut jatkuivat Shanghaissa, jossa nähtiin useita huipputuloksia. Miehissä 100 metrin voiton vei Gift Leotlela Etelä-Afrikasta ajalla 9,97. Naisissa 200 metrin voitto…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Timanttiliiga, #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.