Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja julkisesti, ja niiden avulla hän luki puheensa suoraan linsseistä. Lindtman myös kritisoi Orpon hallitusta puheessaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja julkisesti, ja niiden avulla hän luki puheensa suoraan linsseistä. Lindtman myös kritisoi Orpon hallitusta puheessaan.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 18:09, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Antti Lindtman käyttää älylaseja puheessaan • Antti Lindtman valmistautuu demarien vastuuseen • Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan.
Antti Lindtman käytti älylaseja
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Hän luki puheensa suoraan laseista ensimmäistä kertaa. Lindtman harjoitteli lasien käyttöä ennen tapahtumaa. Hän myös kritisoi Orpon hallitusta puheessaan.
Antti Lindtman käytti älylaseja puheessaan Sdp:n puoluekokouksessa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja julkisesti, ja niiden avulla hän luki puheensa suoraan linsseistä. Lindtman myös kritisoi Orpon…
SDP:n puoluekokouksessa Antti Lindtman esitteli tulevia haasteita ja vastuita. Hän puhui kuin valtiojohtaja ja valmisteli puolueen kokousväkeä taloustilanteeseen. Lindtmanin puheenvuorot herättivät keskustelua ja odotuksia puolueen tulevaisuudesta.
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman käytti älylaseja avauspuheessaan Tampereen puoluekokouksessa. Laseista näkyi puhe vihreänä tekstinä, mikä mahdollisti katseen kohdistamisen yleisöön. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän käytti älylaseja isossa…
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman arvosteli hallituksen talouspolitiikkaa Tampereen puoluekokouksessa. Hän myönsi, että vaikeita talouspäätöksiä on edessä, mutta lupasi reilua taakanjakoa. Puoluekokouksessa käsitellään myös aloite velkajarrusta irtaantumiseksi.
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman ilmoitti, että puolue ei hyväksy perusteettomia pätkätöitä hallitusvastuussa. Tämä linjaus esitettiin puoluekokouksessa Tampereella. Lindtman korosti, että SDP haluaa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #AnttiLindtman
Sdp:n puoluekokous alkaa Tampere-talossa, jossa puheenjohtaja Antti Lindtman esittää poliittisen katsauksen. Lindtman kukitetaan jatkokaudelle ilman vastaehdokkaita. Tärkeimmät henkilövalinnat, kuten varapuheenjohtajat, tehdään sunnuntaina.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
Sdp julkaisee uuden logonsa puoluekokouksessaan Tampereella. Uudistuksessa ruususymbolia on yksinkertaistettu ja pääväri kirkastettu, mutta punainen väri ja symboli säilyvät. Tavoitteena on modernimpi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #Tampere
Antti Lindtman valittiin SDP:n puheenjohtajaksi jatkokaudelle vuosiksi 2026–2028 puoluekokouksessa. Koska muita ehdokkaita ei ollut, asiasta ei äänestetty. Lindtman korosti puheessaan SDP:n roolia…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #SDP
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat miettivät, mitkä kohteet sopeutuksessa ovat järkeviä. Keskustelu velkajarrun järkevyydestä jatkuu.
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
SDP on päivittänyt logoaan ja visuaalista ilmettään. Uusi ilme esitellään 48. Puoluekokouksessa Tampereella. Muutoksessa on pyritty modernisoimaan ilmettä, säilyttäen kuitenkin punainen väri…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Puoluekokous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.