Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat miettivät, mitkä kohteet sopeutuksessa ovat järkeviä. Keskustelu velkajarrun järkevyydestä jatkuu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat miettivät, mitkä kohteet sopeutuksessa ovat järkeviä. Keskustelu velkajarrun järkevyydestä jatkuu.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 15:12, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Velkajarru saa tukea SDP:n kokouksessa • Velkajarru saa kannatusta SDP:n kokouksessa • Velkajarru saa tukea SDP:n kokouksessa.
Velkajarru saa tukea SDP:ltä
SDP:n kokouksessa Tampereella keskusteltiin velkajarrusta. Monet kannattavat velkajarrua, mutta sopeuttaminen on vaikeaa. Osallistujat pohtivat, mitkä asiat pitäisi sopeuttaa. Keskustelu jatkuu edelleen.
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat miettivät, mitkä kohteet sopeutuksessa ovat järkeviä. Keskustelu velkajarrun järkevyydestä jatkuu.
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeutuksen toteuttaminen herättää kysymyksiä. Sopeutuksen arvioidaan vaativan 8–11 miljardin euron säästöjä ensi hallituskaudella, mikä on enemmän kuin nykyisen hallituksen suunnitelmat. Kokousedustajat…
SDP:n puoluekokouksessa Tampereella velkajarru sai kannatusta, mutta sopeuttamisen haasteet herättivät kysymyksiä. Osallistujat pohtivat, miten sopeutukset voitaisiin toteuttaa käytännössä. Velkajarrun järkevyys ja sen vaikutukset ovat edelleen keskustelun aiheena.
Sdp:n puoluekokous alkaa Tampere-talossa, jossa puheenjohtaja Antti Lindtman esittää poliittisen katsauksen. Lindtman kukitetaan jatkokaudelle ilman vastaehdokkaita. Tärkeimmät henkilövalinnat, kuten varapuheenjohtajat, tehdään sunnuntaina.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #Tampere
SDP:n puoluekokous on käynnissä Tampereella, ja puolueen edustajat ovat antaneet mielipiteitään talouspolitiikasta laajassa kyselyssä. Kyselyyn vastasi yli puolet edustajista, ja tulokset osoittavat,…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
SDP on esittänyt keinoja, joilla se voisi saavuttaa kahden miljardin euron säästöt. Puolueen talouslinjassa suurin toimi on yhteisöveroalennuksen peruminen, joka toisi valtiolle…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Talous
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman ilmoitti, että puolue ei hyväksy perusteettomia pätkätöitä hallitusvastuussa. Tämä linjaus esitettiin puoluekokouksessa Tampereella. Lindtman korosti, että SDP haluaa…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Sdp julkaisee uuden logonsa puoluekokouksessaan Tampereella. Uudistuksessa ruususymbolia on yksinkertaistettu ja pääväri kirkastettu, mutta punainen väri ja symboli säilyvät. Tavoitteena on modernimpi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #Tampere
SDP on päivittänyt logoaan ja visuaalista ilmettään. Uusi ilme esitellään 48. Puoluekokouksessa Tampereella. Muutoksessa on pyritty modernisoimaan ilmettä, säilyttäen kuitenkin punainen väri…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.