Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman kritisoi hallituksen saavutuksia puoluekokouksessa. Hän totesi, että työttömyys on noussut Suomessa huolestuttavasti ja maa on Euroopan korkeimman työttömyyden kärjessä. Lindtman korosti myös turvallisuuden merkitystä ja yhteisvastuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman kritisoi hallituksen saavutuksia puoluekokouksessa. Hän totesi, että työttömyys on noussut Suomessa huolestuttavasti ja maa on Euroopan korkeimman työttömyyden kärjessä. Lindtman korosti myös turvallisuuden merkitystä ja yhteisvastuuta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 13:34, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Antti Lindtman varoittaa hallituksen epäonnistumisista • Lindtman esittää vaalilupauksia SDP:n kokouksessa.
Lindtman varoittaa hallituksen epäonnistumisista
Antti Lindtman, Sdp:n puheenjohtaja, puhui puoluekokouksessa. Hän sanoi, että hallitus ei ole onnistunut lupaamaan uusia työpaikkoja. Sen sijaan työttömyys on kasvanut Suomessa. Lindtman puhui myös turvallisuuden tärkeydestä ja yhteisestä vastuusta.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman kritisoi hallituksen saavutuksia puoluekokouksessa. Hän totesi, että työttömyys on noussut Suomessa huolestuttavasti ja maa on Euroopan korkeimman työttömyyden kärjessä. Lindtman korosti myös turvallisuuden merkitystä…
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman esitteli puoluekokouksessa useita vaalilupauksia, kuten hoitoon pääsyn turvaamisen kahdessa viikossa ja asunnottomuuden poistamisen 2030-luvulla. Hän myös korosti työntekijöiden oikeuksien puolustamista ja esitti alipalkkauksen kriminalisointia.…
Sdp:n puoluekokous alkaa Tampere-talossa, jossa puheenjohtaja Antti Lindtman esittää poliittisen katsauksen. Lindtman kukitetaan jatkokaudelle ilman vastaehdokkaita. Tärkeimmät henkilövalinnat, kuten varapuheenjohtajat, tehdään sunnuntaina.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
SDP:n puoluekokous alkaa lauantaina Tampereella, jossa 500 edustajaa kokoontuu päättämään poliittisesta ohjelmasta. Puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi arvioi, että keskustelua herättävät erityisesti rajaturvallisuuslaki ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Matias Mäkynen aikoo esittää 31 muutosesitystä Sdp:n talouslinjasta puoluekokouksessa, joka alkaa lauantaina Tampereella. Puheenjohtaja Antti Lindtman puolustaa nykyistä linjaa ja korostaa puoluehallituksen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AnttiLindtman, #Sdp
Sdp järjestää puoluekokouksen Tampere-talossa, jossa keskustellaan talouspolitiikasta ja valitaan uusia varapuheenjohtajia. Puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi jatkavat ilman vastaehdokkaita. Varapuheenjohtajapaikoista…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
Sdp:n puoluekokouksessa Antti Lindtman jatkaa puheenjohtajana ilman vastustajia. Mielenkiinto kohdistuu varapuheenjohtajien valintaan, sillä se heijastaa jäsenistön mielipiteitä puolueen nykylinjasta. Talouslinjan muutos oikeammalle…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #AnttiLindtman
SDP:n puoluekokousedustajat arvioivat puheenjohtajiaan. Sanna Marin sai parhaan arvosanan 4,57, kun taas nykyinen puheenjohtaja Antti Lindtman sai 4,16. Kyselyyn osallistui yli 260…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #AnttiLindtman
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.