Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä pelastettiin pieni siili, joka oli jäänyt jumittumaan rumpuputkeen. Pelastusoperaatio tapahtui lauantaina Ohjaajantiellä, ja siili saatiin onnistuneesti vapautettua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä pelastettiin pieni siili, joka oli jäänyt jumittumaan rumpuputkeen. Pelastusoperaatio tapahtui lauantaina Ohjaajantiellä, ja siili saatiin onnistuneesti vapautettua.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 16:28, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Siili pelastettiin putkesta Jyväskylässä • Hissin turvamekanismi petti Jyväskylässä.
Siili pelastettiin putkesta Jyväskylässä
Jyväskylässä oli pieni siili, joka jäi jumittumaan putkeen. Pelastajat auttoivat siilin ulos putkesta lauantaina. Siili on nyt vapaa ja kunnossa. Tämä tapahtui Ohjaajantiellä.
Jyväskylässä pelastettiin pieni siili, joka oli jäänyt jumittumaan rumpuputkeen. Pelastusoperaatio tapahtui lauantaina Ohjaajantiellä, ja siili saatiin onnistuneesti vapautettua.
Jyväskylässä alle kouluikäisen lapsen käsi jäi hissin oven väliin. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja lapsi vietiin sairaalaan tarkastettavaksi, mutta vakavia vammoja ei havaittu. Ovi saatiin avattua hissiavaimella, mutta syytä…
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Ilomantsissa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa yli 30 astetta, kun lämpötila nousi 30,2 asteeseen. Tämä tapahtui aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, jolloin 30…
Luonto ja ympäristö
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös…
Luonto ja ympäristö
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö
Sunnuntaina Suomeen on odotettavissa sateita, mutta tänään nautitaan aurinkoisesta säästä. Lämpötilat kohoavat etelässä jopa 25 asteeseen, kun taas sunnuntaina sateet voivat laskea…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.