Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 14:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Iltalehti, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Drooni putosi järveen Latviassa • Drooni räjähti järvessä Latviassa • Drooni putosi järveen ja räjähti Latviassa.
Drooni putosi järveen Latviassa
Latviassa drooni putosi tänään aamulla järveen. Se räjähti Dridzisjärvessä. Viranomaiset löysivät romua, joka on droonin osia. Kukaan ei loukkaantunut. Droonit ovat aiemmin aiheuttaneet hälytyksiä Baltian maissa.
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Latviassa drooni putosi järveen ja räjähti, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Droonin hälytys ei toiminut, koska sensorit eivät havainneet sitä. Viranomaiset tutkivat tapahtumaa ja pääministeri vaatii lisätietoja.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Onnettomuudessa ei loukkaantunut ketään, mutta se herätti huolta drooniuhista alueella. Tämä on jo neljäs kerta lyhyessä ajassa, kun drooniuhasta on ilmoitettu.
Latvian puolustusvoimat eivät havainneet droonin tuloa ilmatilaan, ja se syöksyi Drīdža-järveen, missä se räjähti. Onneksi onnettomuudessa ei loukkaantunut ketään. Tämä on jo neljäs kerta lyhyessä ajassa, kun Latviassa…
Latviassa Dridzisjärveen pudonnut drooni räjähti tänään aamulla. Viranomaiset löysivät alueelta romua, jonka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Latvian kaakkoisosassa drooni putosi Drīdžan järveen ja räjähti lauantaina aamulla. Paikalliset asukkaat on kehotettu pysymään poissa alueelta, ja poliisi tutkii tapahtumapaikkaa. Haavoittuneita ei ole, mutta etsintäalueelle on kutsuttu…
Latviassa Dridzisjärveen pudonneen droonin uskotaan räjähtäneen tänään aamulla. Paikalta on löydetty romua, joka on todennäköisesti droonin jäänteitä. Viranomaiset ovat tutkineet tapausta, mutta kenenkään ei kerrottu loukkaantuneen.
Latviassa on tapahtunut droonin putoaminen Dridzisjärveen, jossa se räjähti. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka todennäköisesti kuuluu droonille. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Latviassa Dridzisjärveen on pudonnut drooni, joka räjähti. Viranomaiset löysivät alueelta romua, jonka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Loukkaantuneista ei ole raportoitu.
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, jonka uskotaan olevan droonin jäänteitä. Onneksi kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Latviassa drooni on pudonnut Dridzisjärveen ja räjähtänyt. Viranomaiset löysivät alueelta romua, joka todennäköisesti kuuluu droonille. Onnettomuudessa ei ole raportoitu loukkaantuneista.
Pohjois-Kiinassa tapahtuneessa hiilikaivoksen räjähdyksessä on kuollut ainakin 90 ihmistä. Kaasuräjähdys tapahtui perjantaina illalla Shanxin maakunnassa, jossa oli lähes 250 työntekijää maan alla.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Venäjän mukaan Ukrainan iskussa yliopistoon kuoli kymmenen ihmistä ja lähes 40 haavoittui. Ukraina on kuitenkin kiistänyt iskun kohdistuneen siviileihin ja syyttää Venäjää…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Droonit
Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat. CBS ja Axios uutisoivat asiasta presidentti Donald Trumpin ilmoitettua henkilökohtaisista syistään…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ei osallistu vanhimman poikansa häihin, jotka pidetään Bahamalla. Trumpin mukaan hänen on pysyttävä Washingtonissa hallitukseen liittyvien syiden vuoksi.…
Ulkomaat
Global Sumud Flotilla -laivueen vapautetut aktivistit syyttävät Israelin viranomaisia vakavasta väkivallasta, mukaan lukien kidutuksesta ja raiskauksista. Laivue, joka yritti toimittaa avustustarvikkeita Gazaan,…
Ulkomaat
Brittiläinen sotahistorioitsija Antony Beevor arvioi, että Venäjän presidentti Vladimir Putin ottaisi mielellään Suomen. Esteenä on kuitenkin suomalaisten aikaisemmat taistelut Neuvostoliittoa vastaan. Beevorin…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.