Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vihreiden Sofia Virta pyrkii voittamaan pääministeri Petteri Orpon seuraavissa vaaleissa. Hän korostaa politiikan merkitystä tulevien sukupolvien hyväksi. Virta haluaa tuoda esiin kestäviä ratkaisuja ja rohkeaa ajattelua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vihreiden Sofia Virta pyrkii voittamaan pääministeri Petteri Orpon seuraavissa vaaleissa. Hän korostaa politiikan merkitystä tulevien sukupolvien hyväksi. Virta haluaa tuoda esiin kestäviä ratkaisuja ja rohkeaa ajattelua.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 12:13, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Helsingin Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sofia Virta tavoittelee voittoa Orposta • Vihreät tavoittelee voittoa eduskuntavaaleissa • Sofia Virta tavoittelee pääministerin paikkaa.
Sofia Virta haluaa voittaa Orpon
Vihreiden Sofia Virta aikoo voittaa pääministeri Petteri Orpon seuraavissa vaaleissa. Hän sanoo, että politiikassa pitää ajatella tulevia sukupolvia. Virta haluaa keskittyä kestäviin ratkaisuihin ja rohkeaan ajatteluun.
Vihreiden Sofia Virta pyrkii voittamaan pääministeri Petteri Orpon seuraavissa vaaleissa. Hän korostaa politiikan merkitystä tulevien sukupolvien hyväksi. Virta haluaa tuoda esiin kestäviä ratkaisuja ja rohkeaa ajattelua.
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta julisti puoluekokouksessa Turussa, että puolue pyrkii voittamaan pääministeri Petteri Orpon ensi kevään eduskuntavaaleissa. Virran mukaan nykyinen politiikka on lamaantunut pelosta ja leikkauksista, eikä tarvittavia…
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta ilmoitti tavoittelevansa pääministerin salkkua eduskuntavaaleissa ensi keväänä. Hän haluaa voittaa nykyisen pääministerin Petteri Orpon ja korostaa, että vihreiden saama tuki on tärkeä viesti hallituksen…
Vihreät puoluekokous alkaa Turussa viikonloppuna. Puheenjohtaja Sofia Virta avaa kokouksen puheenvuorollaan, joka alkaa noin kello 11.20. Kokouksessa käsitellään tärkeitä asioita ennen ensi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Vihreät, #SofiaVirta
Pääministeri Petteri Orpo korostaa, että rajaturvallisuuslaille on välttämätöntä saada jatkoa. Hän huomauttaa, että turvallisuustilanne ei ole muuttunut ja päätöksen on oltava valmis…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo
Pääministeri Petteri Orpo sanoo, ettei hän moiti suomalaisia drooniuhkaan reagoimisessa. Hän korostaa, että tulkinta hänen sanoistaan on väärä ja ymmärtää, että rauhan…
Politiikka • jaetut avainsanat: #PetteriOrpo
Sofia Virran johtajuus herättää erimielisyyksiä vihreiden keskuudessa. Osa puolueaktiiveista uskoo Virran tuovan positiivista huomiota, kun taas toiset pelkäävät hänen ajavan puoluetta marginaaliin.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SofiaVirta, #Vihreät
Suomeen suuntautunut maahanmuutto väheni viime vuonna toista vuotta peräkkäin, vaikka määrä pysyi korkealla. Maahanmuuttoja tehtiin noin 51 000, ja suurimmat ryhmät olivat…
Politiikka
Valtiopäiväneuvos Kyösti Virrankoski on menehtynyt nopeasti edenneeseen syöpään Kauhavalla. Hän oli merkittävä keskustavaikuttaja, joka toimi Euroopan parlamentin jäsenenä ja kansanedustajana. Virrankoski oli…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.