Nimipäivä:
Tuukka, Touko
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Valkoisen talon lähellä tapahtui ammuskelu, ja Venäjä iski Kiovaan ohjuksilla. Pörssisähkön hinta laskee miinukselle useaksi tunniksi.


Ukrainan drooni-iskut hyödyttävät Suomea

Aihesivu: Ukrainan drooni-iskut hyödyttävät Suomea

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ukrainan drooni-iskut syvälle Venäjälle ovat Suomen etu, arvioi Viron puolustustutkimuskeskuksen johtaja Kristi Raik. Hänen mukaansa iskut heikentävät Venäjän asemaa ja vähentävät uhkaa Natoon kohdistuvista hyökkäyksistä. Raikin mukaan Venäjä on yhä enemmän ahtaalla, mutta sodan nopeaa loppumista ei voida odottaa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 23.5.2026 klo 12:36
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ukrainan drooni-iskut syvälle Venäjälle ovat Suomen etu, arvioi Viron puolustustutkimuskeskuksen johtaja Kristi Raik. Hänen mukaansa iskut heikentävät Venäjän asemaa ja vähentävät uhkaa Natoon kohdistuvista hyökkäyksistä. Raikin mukaan Venäjä on yhä enemmän ahtaalla, mutta sodan nopeaa loppumista ei voida odottaa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 12:36, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainan drooni-iskut hyödyttävät Suomea • Suomi varautuu mahdollisiin droonihyökkäyksiin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 23.5.2026 klo 12:36.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Venäjä, #KristiRaik.

Selkokielinen yhteenveto

Ukrainan drooni-iskut auttavat Suomea

Ukraina käyttää drooneja iskeäkseen Venäjän syvälle alueelle. Tämä on hyvä uutinen Suomelle, sanoo asiantuntija Kristi Raik. Iskut heikentävät Venäjän asemaa ja vähentävät uhkaa Natoon. Raik uskoo, että Venäjä on yhä vaikeassa tilanteessa, mutta sota ei lopu nopeasti.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.