Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Köyhän perheen museokäynti herätti Patti Smithin kiinnostuksen taiteeseen ja auttoi häntä ymmärtämään itseään paremmin. Tämä kokemus oli merkittävä käännekohta hänen elämässään. Museovierailu avasi uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Köyhän perheen museokäynti herätti Patti Smithin kiinnostuksen taiteeseen ja auttoi häntä ymmärtämään itseään paremmin. Tämä kokemus oli merkittävä käännekohta hänen elämässään. Museovierailu avasi uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 11:15, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Museokäynti avasi tytölle silmät.
Museokäynti avasi tytölle silmät
Patti Smith kävi lapsena museossa, ja se muutti hänen elämänsä. Museokäynti auttoi häntä ymmärtämään taiteen merkityksen. Hän oppi tuntemaan itsensä paremmin. Tämä kokemus oli tärkeä hänen tulevalle uralleen.
Köyhän perheen museokäynti herätti Patti Smithin kiinnostuksen taiteeseen ja auttoi häntä ymmärtämään itseään paremmin. Tämä kokemus oli merkittävä käännekohta hänen elämässään. Museovierailu avasi uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia.
Ilkka Vuojalan tuore pilapiirros on nyt julkaistu. Teos herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Vuojalan tyyli on edelleen tunnistettavissa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Helsinki ei saanut kansainvälistä voimistelutapahtumaa Gymnaestradaa vuodelle 2031, vaan tapahtuma järjestetään Las Vegasissa. Kilpailu päättyi tiistaina, ja Helsinki jäi kahden äänen erolla…
Kulttuuri
Elokuvaohjaaja Aki Kaurismäki on saanut Ranskan Taiteen ja kirjallisuuden ritarikunnan komentajan kunniamerkin. Palkinto myönnettiin hänen koko tuotannostaan ja sen luovutti Ranskan Suomen-suurlähettiläs…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Oulun Photo North -galleriassa avautuu näyttely, jossa kansainväliset taiteilijat käsittelevät nuorisomellakoita. Näyttely on esillä 30. elokuuta 2026 saakka. Ränni-galleriassa on myös sivupiste,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Kuusiston taidekartanossa avautuu lauantaina kansainvälinen minitekstiilitaiteen näyttely. Näyttelyssä on esillä 50 teosta, jotka ovat enintään 20 senttiä kokoisia. Teokset on saatu eri…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Patti Smith, tunnettu muusikko ja kirjailija, julkaisee uuden muistelmateoksen nimeltä "Enkelten leipää". Teos, joka on suomennettu Antti Nylénin toimesta, tarjoaa lukijoille syvällisiä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PattiSmith
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.