Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululainen Esa Paloniemi on julkaissut tänä keväänä kaksi kirjaa ja kolmas on tulossa kesällä. Hän on omakustannekirjailijana hyvin tuottelias, ja kirjojen kokonaismäärä lähenee kahtakymmentä. Paloniemi myöntää, että hän on mennyt laskuissa sekaisin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululainen Esa Paloniemi on julkaissut tänä keväänä kaksi kirjaa ja kolmas on tulossa kesällä. Hän on omakustannekirjailijana hyvin tuottelias, ja kirjojen kokonaismäärä lähenee kahtakymmentä. Paloniemi myöntää, että hän on mennyt laskuissa sekaisin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 10:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Esa Paloniemi julkaisee uuden kirjan.
Esa Paloniemi julkaisee uuden kirjan
Esa Paloniemi on oululainen kirjailija. Hän on julkaissut kaksi kirjaa keväällä ja kolmas tulee kesällä. Paloniemi on kirjoittanut lähes kaksikymmentä kirjaa. Hän ei ole varma tarkasta määrästä.
Oululainen Esa Paloniemi on julkaissut tänä keväänä kaksi kirjaa ja kolmas on tulossa kesällä. Hän on omakustannekirjailijana hyvin tuottelias, ja kirjojen kokonaismäärä lähenee kahtakymmentä. Paloniemi myöntää, että hän…
Helsinki ei saanut kansainvälistä voimistelutapahtumaa Gymnaestradaa vuodelle 2031, vaan tapahtuma järjestetään Las Vegasissa. Kilpailu päättyi tiistaina, ja Helsinki jäi kahden äänen erolla…
Kulttuuri
Sirkus Finlandia saapui Ouluun juhlistamaan 50-vuotista taivaltaan. Tirehtööri Calle Jernström Jr korostaa sirkuksen merkitystä nykyajan kiireisessä maailmassa, tarjoten ihmisille mahdollisuuden paeta somea…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulun Photo North -galleriassa avautuu näyttely, jossa kansainväliset taiteilijat käsittelevät nuorisomellakoita. Näyttely on esillä 30. elokuuta 2026 saakka. Ränni-galleriassa on myös sivupiste,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Runoilija Saila Susiluodon uusi runokokoelma "Summerhill" on saanut kriitikoilta ylistävää palautetta. Teos yhdistää antiikin mytologian ja modernin maailman, mikä tekee siitä mielenkiintoisen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjallisuus
Oulun taidemuseossa avautui ensimmäistä kertaa kokonaan muotitaiteelle omistettu näyttely. Esillä on japanilaisen suunnittelijan Yuima Nakazaton töitä sekä nuorten muotisuunnittelijoiden teoksia. Näyttely käsittelee…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Sauli Pesonen on saanut 15 000 euron palkinnon Pohjois-Pohjanmaan kulttuurirahastolta elämäntyöstään elokuvien parissa. Hän on toiminut Oulun elokuvakeskuksen johtajana vuodesta 1977 ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.