Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SDP ja vihreät kokoontuvat Turkuun puoluekokoukseen. Vihreät hyväksyvät uuden puolueohjelman, mutta henkilövalintoja ei tehdä tällä kertaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SDP ja vihreät kokoontuvat Turkuun puoluekokoukseen. Vihreät hyväksyvät uuden puolueohjelman, mutta henkilövalintoja ei tehdä tällä kertaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 04:35, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP ja vihreät aloittavat puoluekokouksen • SDP ja vihreät kokoontuvat puoluekokoukseen.
SDP ja vihreät kokoontuvat
SDP ja vihreät pitävät puoluekokouksen Turussa. Vihreät hyväksyvät uuden ohjelman. Tällä kertaa ei valita uusia henkilöitä. Kokous on tärkeä puolueen tulevaisuudelle.
SDP ja vihreät kokoontuvat Turkuun puoluekokoukseen. Vihreät hyväksyvät uuden puolueohjelman, mutta henkilövalintoja ei tehdä tällä kertaa.
SDP ja vihreät aloittavat puoluekokouksensa Turussa. Vihreät hyväksyvät uuden puolueohjelman, mutta henkilövalintoja ei tehdä tällä kertaa. Kokous tuo yhteen puolueen jäsenet ja päättäjät.
SDP:n puoluekokous alkaa lauantaina Tampereella, jossa 500 edustajaa kokoontuu päättämään poliittisesta ohjelmasta. Puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi arvioi, että keskustelua herättävät erityisesti rajaturvallisuuslaki ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Sofia Virran johtajuus herättää erimielisyyksiä vihreiden keskuudessa. Osa puolueaktiiveista uskoo Virran tuovan positiivista huomiota, kun taas toiset pelkäävät hänen ajavan puoluetta marginaaliin.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Vihreät, #Turku
SDP on esittänyt keinoja, joilla se voisi saavuttaa kahden miljardin euron säästöt. Puolueen talouslinjassa suurin toimi on yhteisöveroalennuksen peruminen, joka toisi valtiolle…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Suomeen suuntautunut maahanmuutto väheni viime vuonna toista vuotta peräkkäin, vaikka määrä pysyi korkealla. Maahanmuuttoja tehtiin noin 51 000, ja suurimmat ryhmät olivat…
Politiikka
Valtiopäiväneuvos Kyösti Virrankoski on menehtynyt nopeasti edenneeseen syöpään Kauhavalla. Hän oli merkittävä keskustavaikuttaja, joka toimi Euroopan parlamentin jäsenenä ja kansanedustajana. Virrankoski oli…
Politiikka
Suomessa otetaan käyttöön poliisin reservi, joka varmistaa poliisin voimavarat poikkeustilanteissa. Lakiesitys astuu voimaan ensi vuoden alusta, ja presidentin odotetaan hyväksyvän lain pian.…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.