Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…


Mercedes-kuskit hallitsivat sprintin aika-ajoa

Aihesivu: Mercedes-kuskit hallitsivat sprintin aika-ajoa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Formula 1 -sarjan Kanadan GP:n sprinttikisan aika-ajossa Mercedes-kuski George Russell saavutti ykköspaikan ajalla 1.12,965. Hänen tallikaverinsa Kimi Antonelli oli vain 0,068 sekuntia perässä. Valtteri Bottas sijoittui 20. Sijalle ajalla 1.16,866.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Moottoriurheilu
  • Päivitetty 23.5.2026 klo 02:58
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Formula 1 -sarjan Kanadan GP:n sprinttikisan aika-ajossa Mercedes-kuski George Russell saavutti ykköspaikan ajalla 1.12,965. Hänen tallikaverinsa Kimi Antonelli oli vain 0,068 sekuntia perässä. Valtteri Bottas sijoittui 20. Sijalle ajalla 1.16,866.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 02:58, pääluokka Moottoriurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mercedes-kuskit hallitsivat sprintin aika-ajoa • Mercedes-kuskit hallitsivat sprintin aika-ajoa • Mercedes-kuskit hallitsivat sprintin aika-ajoa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 23.5.2026 klo 02:58.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Moottoriurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Mercedes, #Formula1, #KanadanGP.

Selkokielinen yhteenveto

Mercedes-kuskit voittivat aika-ajon

Formula 1 -sarjan Kanadan GP:ssä Mercedes-kuski George Russell oli nopein sprinttikisan aika-ajossa. Hän ajoi ajan 1.12,965. Kimi Antonelli oli toinen, vain 0,068 sekuntia Russellista. Valtteri Bottas oli 20. Ajalla 1.16,866. Sprinttikisa ajetaan Montrealissa lauantaina.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.