Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ison-Britannian maalivahti Mat Robson torjui 45 laukausta MM-kisoissa Suomea vastaan. Suomi voitti ottelun 4–0, mutta Robsonin suoritukset herättivät huomiota. Hän käytti erityistä viilennyskikkaa pelikatkojen aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ison-Britannian maalivahti Mat Robson torjui 45 laukausta MM-kisoissa Suomea vastaan. Suomi voitti ottelun 4–0, mutta Robsonin suoritukset herättivät huomiota. Hän käytti erityistä viilennyskikkaa pelikatkojen aikana.
Aiheesta on julkaistu 18 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.5.2026 klo 00:49, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ison-Britannian maalivahti torjui 45 laukausta • Leijonat voitti ottelun 4–0 • Helenius loistaa Leijonien voitossa.
Maalivahti torjui paljon laukauksia
Ison-Britannian maalivahti Mat Robson pelasi MM-kisoissa Suomea vastaan. Hän torjui 45 laukausta, mutta Suomi voitti ottelun 4–0. Robson käytti erityistä viilennyskikkaa pelikatkojen aikana. Tämä herätti huomiota pelin jälkeen.
Ison-Britannian maalivahti Mat Robson torjui 45 laukausta MM-kisoissa Suomea vastaan. Suomi voitti ottelun 4–0, mutta Robsonin suoritukset herättivät huomiota. Hän käytti erityistä viilennyskikkaa pelikatkojen aikana.
Leijonat voitti jääkiekko-ottelun Britanniaa vastaan 4–0. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoi, että kaikki pelaajat säilyivät ottelun aikana terveinä, mikä on tärkeä uutinen edellisten loukkaantumisten jälkeen. Pennanen uskoo, että loukkaantunut…
Konsta Helenius teki vaikutuksen Leijonissa heti ensimmäisessä pelissään NHL:stä saapumisen jälkeen. Hän syötti Ville Heinolan maalin vain 58 sekunnin pelin jälkeen, ja Leijonat voitti Britannian 4–0. Helenius nauttii…
Ville Heinola teki kaksi maalia jääkiekon MM-kisoissa, kun Suomi voitti Ison-Britannian 4–0. Hän on luvannut tarjota kierroksen sporttibaarissa jokaisen MM-kisamaalin jälkeen, mutta nyt rahanmenon kasvu huolettaa häntä. Heinola…
Leijonat voitti Britannian jääkiekon MM-kisoissa selvästi 4-0. Ville Heinola teki kaksi maalia ja lupasi tarjota kierroksen kotikaupunkinsa baarissa jokaisesta maalistaan. Voitto nosti Leijonien mahdollisuuksia turnauksessa.
Suomi kaatoi Iso-Britannian jääkiekon MM-kisoissa selvästi 4-0. Suomen joukkueen luistelunopeus ja materiaalietu olivat liikaa brittiläisille, jotka eivät saaneet peliä hallintaansa. Ville Heinola oli ottelun tähti, tehden kaksi maalia…
Suomi kaatoi Iso-Britannian jääkiekon MM-kisoissa 4-0. Suomen joukkueen nopeus ja materiaalietu olivat liikaa britteille, jotka eivät saaneet peliä hallintaansa. Ville Heinola oli ottelun tähti, tehden kaksi maalia ja…
Suomi kaatoi Iso-Britannian jääkiekon MM-kisoissa selvästi 4-0. Ottelussa Suomen puolustajat, erityisesti Ville Heinola, loistivat ja tekivät kaksi maalia. Joonas Korpisalo piti nollapelin vain yhdeksällä torjunnalla, kun taas Ison-Britannian…
Leijonat saavutti viidennen peräkkäisen voittonsa MM-kisoissa, kun se kohtasi Britannian Zürichissä. Uusi NHL-vahvistus Konsta Helenius teki vaikutuksen syöttämällä ensimmäisessä vaihdossa. Vaikka ottelu ei ollut ikimuistoinen, Helenius uskoo pelin…
Suomi voitti Britannian miesten MM-jääkiekossa selvästi 4-0. Ottelu pelattiin A-lohkossa, ja Suomi hallitsi peliä alusta loppuun. Ville Heinola teki kaksi maalia ja oli ottelun avainpelaajia.
Suomi murskasi Ison-Britannian jääkiekon MM-kisoissa lukemin 4–0. Leijonat hallitsi peliä, ja Ville Heinola teki kaksi maalia. Myös Mikko Lehtonen ja Henri Jokiharju onnistuivat maalinteossa.
Konsta Helenius esitteli taitojaan jääkiekon MM-kisoissa, kun Suomi voitti Britannian 4–0. Helenius, joka on pelannut NHL:n pudotuspeleissä, antoi heti ensimmäisessä vaihdossaan ykkössyötön. Leijonat jatkavat voittoputkeaan ja etsivät parasta…
Petteri Nummelin arvioi Suomen mahdollisuuksia jääkiekon MM-kisoissa vakuuttavaksi. Hän kysyi, onko muita joukkueita, jotka voisivat voittaa, kun Suomi voitti Latvian 7-1. Nummelin,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi pelaa tänään jääkiekon MM-kisoissa Britanniaa vastaan. Ottelu on tärkeä Suomen joukkueelle, joka tavoittelee voittoa turnauksessa. Pelin tulos vaikuttaa joukkueen etenemiseen kisassa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Jääkiekko
Konsta Helenius liittyi Leijonien MM-joukkueeseen Zürichissä. Hän saapui kisakaupunkiin torstaiaamuna ilman erillistä vastaanottokomiteaa. Helenius kertoi medialle, että hän ei ollut nukkunut ja…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KonstaHelenius, #Leijonat
Suomi pelaa Latviaa vastaan jääkiekon MM-kisojen alkulohkossa. Leijonat on voittanut neljä viidestä edellisestä kohtaamisesta, mutta Latvia on osoittanut kykynsä haastaa kärkimaat. Voitto…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi pelaa jääkiekon MM-kisojen alkulohkossa Iso-Britanniaa vastaan. Leijonat on voittanut kaikki neljä otteluaan ja on lohkonsa kakkosena. Britit puolestaan ovat ilman pisteitä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Sisuklubi, suomalaisfanien kohtaamispaikka, avautuu jääkiekon MM-kisoissa Zürichissä. Klubi sijaitsee Langstrassella, lähellä päärautatieasemaa. Paikan löytyminen oli haastavaa, mutta lopulta sopiva tila löytyi hotellin…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Zürich, #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.