Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen sää muuttuu ensi viikolla, kun lumisateet saapuvat maan itä- ja pohjoisosaan. Lauantaina lämpötila nousee yli 20 asteeseen, mutta sunnuntaina sää viilenee nopeasti. Ensi viikon puolivälissä päivälämpötila laskee viiteen asteeseen tai alle, ja lunta voi tulla jopa 30 senttiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen sää muuttuu ensi viikolla, kun lumisateet saapuvat maan itä- ja pohjoisosaan. Lauantaina lämpötila nousee yli 20 asteeseen, mutta sunnuntaina sää viilenee nopeasti. Ensi viikon puolivälissä päivälämpötila laskee viiteen asteeseen tai alle, ja lunta voi tulla jopa 30 senttiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 21:55, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomessa tulee lunta ensi viikolla.
Suomessa tulee lunta ensi viikolla
Ensi viikolla Suomeen tulee lunta. Lauantaina on vielä lämmintä, mutta sunnuntaina sää kylmenee. Pohjoisessa voi sataa paljon lunta. Kylmintä on odotettavissa ensi viikon puolivälissä.
Suomen sää muuttuu ensi viikolla, kun lumisateet saapuvat maan itä- ja pohjoisosaan. Lauantaina lämpötila nousee yli 20 asteeseen, mutta sunnuntaina sää viilenee nopeasti. Ensi viikon puolivälissä päivälämpötila laskee…
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa viikonloppuna nautitaan sekä aurinkoisista että sateisista säistä. Perjantaina illalla itä- ja eteläosissa voi esiintyä sadekuuroja, mutta lauantaina sää kirkastuu. Alkuviikosta Lappiin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Ensi viikolla Suomessa koetaan merkittävä säämuutos, kun lämpötilat laskevat ja taivaalta sataa lunta sekä räntää. Viikonloppuna nautitaan vielä lämpimistä säistä, mutta maanantaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomessa on 41 kansallispuistoa, ja asiantuntija Pepe Forsberg jakaa vinkkejä niiden valintaan. Viime vuonna kansallispuistoissa vierailtiin yhteensä noin 3,6 miljoonaa kertaa. Forsberg…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Juhannuksen sääennuste näyttää lupaavalta, sillä lämpimät säät ovat tulossa Suomeen. Toukokuun lopussa sää viilenee hetkeksi, mutta juhannusviikolla on odotettavissa tavanomaista lämpimämpää säätä.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.