Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lauantaina Helsingissä saattaa olla kesän ensimmäinen hellepäivä, kun lämpötila nousee yli 25 asteen. Aurinkoinen sää ja lämmin tuuli nostavat lämpötiloja erityisesti sisämaassa. Rannikolla lämpötila voi kuitenkin jäädä hieman alle hellelukemien.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lauantaina Helsingissä saattaa olla kesän ensimmäinen hellepäivä, kun lämpötila nousee yli 25 asteen. Aurinkoinen sää ja lämmin tuuli nostavat lämpötiloja erityisesti sisämaassa. Rannikolla lämpötila voi kuitenkin jäädä hieman alle hellelukemien.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 21:32, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsingissä tulee hellepäivä.
Helsingissä tulee hellepäivä
Lauantaina Helsingissä voi olla kesän ensimmäinen hellepäivä. Lämpötila nousee yli 25 asteen. Sää on aurinkoinen ja lämmin tuuli auttaa nostamaan lämpötiloja. Rannikolla lämpötila voi jäädä alle hellelukemien, mutta Helsingissä se voi olla lähellä 22 astetta.
Lauantaina Helsingissä saattaa olla kesän ensimmäinen hellepäivä, kun lämpötila nousee yli 25 asteen. Aurinkoinen sää ja lämmin tuuli nostavat lämpötiloja erityisesti sisämaassa. Rannikolla lämpötila voi kuitenkin jäädä hieman…
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Foreca
Ensi viikolla Suomeen saattaa tulla runsaasti lunta, erityisesti Keski- ja Pohjois-Lapissa. Ennusteet viittaavat siihen, että lumikertymiä voi olla jopa yli 30 senttiä.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sää
Suomessa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa hellettä, kun Virolahdella saavutettiin 25,1 astetta. Ilmatieteen laitos varoittaa myös mahdollisista ukkoskuuroista maan etelä- ja keskiosissa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helle
Ensi viikolla Suomessa koetaan merkittävä säämuutos, kun lämpötilat laskevat ja taivaalta sataa lunta sekä räntää. Viikonloppuna nautitaan vielä lämpimistä säistä, mutta maanantaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sää
Itä-Suomessa on annettu hellevaroitus, sillä lämpötilat nousevat poikkeuksellisen korkeiksi. Pohjois-Karjalassa mitattiin aamupäivällä 24,7 astetta, ja lämpötilat voivat nousta jopa 30 asteeseen. Länsi-Suomessa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Tiistaina Kouvolassa mitattiin vuoden toistaiseksi korkein lämpötila, 29 astetta. Helleaalto kuitenkin päättyy viikonlopun aikana, ja sää viilenee selvästi. Itä-Suomessa on odotettavissa hellevaroituksia…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helle, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.