Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Liettuan puolustusneuvosto on päättänyt ostaa yli 900 Patrian panssariajoneuvoa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaalla nautitaan lauantaina kesäisistä säistä, kun lämpötila nousee jopa 24 asteeseen. Sunnuntaina sää kuitenkin muuttuu epävakaiseksi, ja sateet sekä tuuli voimistuvat. Ensi viikolla lämpötila laskee merkittävästi, koulujen päättäjäisviikonloppuna se voi jäädä jopa alle 15 asteen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaalla nautitaan lauantaina kesäisistä säistä, kun lämpötila nousee jopa 24 asteeseen. Sunnuntaina sää kuitenkin muuttuu epävakaiseksi, ja sateet sekä tuuli voimistuvat. Ensi viikolla lämpötila laskee merkittävästi, koulujen päättäjäisviikonloppuna se voi jäädä jopa alle 15 asteen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 20:42, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pirkanmaalla lauantaista kesäisiä säitä • Pirkanmaalla lauantaiksi 24 astetta.
Pirkanmaalla on kesäistä säätä
Lauantaina Pirkanmaalla on kesäistä ja lämmintä. Lämpötila nousee jopa 24 asteeseen. Sunnuntaina sää muuttuu huonommaksi. Sateet ja tuuli lisääntyvät. Ensi viikolla lämpötila laskee alle 15 asteen.
Pirkanmaalla nautitaan lauantaina kesäisistä säistä, kun lämpötila nousee jopa 24 asteeseen. Sunnuntaina sää kuitenkin muuttuu epävakaiseksi, ja sateet sekä tuuli voimistuvat. Ensi viikolla lämpötila laskee merkittävästi, koulujen päättäjäisviikonloppuna…
Pirkanmaalla nautitaan lauantaina kesäisestä säästä, kun lämpötila nousee jopa 24 asteeseen. Sunnuntaina sää kuitenkin muuttuu epävakaiseksi, ja sateet sekä tuuli voimistuvat. Ensi viikolla lämpötila laskee merkittävästi, ja koulujen…
Ilomantsissa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa yli 30 astetta, kun lämpötila nousi 30,2 asteeseen. Tämä tapahtui aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, jolloin 30…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Suomessa viikonloppuna nautitaan sekä aurinkoisista että sateisista säistä. Perjantaina illalla itä- ja eteläosissa voi esiintyä sadekuuroja, mutta lauantaina sää kirkastuu. Alkuviikosta Lappiin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Ilmatieteenlaitos
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Suomessa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa hellettä, kun Virolahdella saavutettiin 25,1 astetta. Ilmatieteen laitos varoittaa myös mahdollisista ukkoskuuroista maan etelä- ja keskiosissa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Perjantaina sää on epävakainen, ja sadetta on luvassa erityisesti maan itäosaan. Pohjois-Karjalassa sadekertymä voi yltää 20–30 millimetriin, kun taas muualla itärajan tuntumassa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #IlmatieteenLaitos
Ilomantsissa mitattiin keskiviikkona 30,2 astetta, mikä on harvinaista näin aikaisin keväällä. Ilmatieteen laitos ilmoitti, että 30 asteen raja on ylitetty aiemmin vain…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.