Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomesta lähtee poikkeuksellisen suuri lasti rehuvehnää Belfastiin. Merirahti Suomesta Eurooppaan vaikuttaa vientihintoihin, ja suuret laivaukset ovat ostajille houkuttelevia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomesta lähtee poikkeuksellisen suuri lasti rehuvehnää Belfastiin. Merirahti Suomesta Eurooppaan vaikuttaa vientihintoihin, ja suuret laivaukset ovat ostajille houkuttelevia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 18:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suuri lasti rehuvehnää matkalla Belfastiin.
Rehuvehnää matkalla Belfastiin
Suomesta lähtee iso lasti rehuvehnää Belfastiin. Tämä on poikkeuksellista. Merirahti vaikuttaa vientihintoihin. Suuret laivaukset kiinnostavat eurooppalaisia ostajia.
Suomesta lähtee poikkeuksellisen suuri lasti rehuvehnää Belfastiin. Merirahti Suomesta Eurooppaan vaikuttaa vientihintoihin, ja suuret laivaukset ovat ostajille houkuttelevia.
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomessa ulkomaiset suorat sijoitukset kasvoivat 14 prosenttia viime vuonna, kun Euroopassa määrä laski seitsemän prosenttia. Erityisesti puolustusala sai useita ulkomaisia investointeja. Yhteensä…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Hallitus valmistelee suurta verouudistusta, joka voi tuoda kasvurahavirtaa suomalaisyrityksille. Uudistus helpottaa ulkomaisia sijoituksia suomalaisiin pääomasijoitusrahastoihin ja tekee yleishyödyllisten yhteisöjen rahastosijoituksista verovapaita. Tämä…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Wolt on päättänyt kieltää lähettitilien jakamisen Suomessa. Yhtiön mukaan käytäntö on vaikeasti valvottava ja aiheuttaa ongelmia, erityisesti alkoholin kotiinkuljetusten osalta. Tämä muutos…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.