Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Kymmenen kuoli Israelin iskuissa

Aihesivu: Kymmenen kuoli Israelin iskuissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Libanonin terveysministeriön mukaan Israelin ilmaiskuissa Etelä-Libanonissa kuoli ainakin kymmenen ihmistä. Iskuissa menehtyi myös pelastustyöntekijöitä ja lapsia. Vaikka Israelin ja Hizbollahin välillä on aselepo, iskujen vaihto jatkuu.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 22.5.2026 klo 17:33
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Libanonin terveysministeriön mukaan Israelin ilmaiskuissa Etelä-Libanonissa kuoli ainakin kymmenen ihmistä. Iskuissa menehtyi myös pelastustyöntekijöitä ja lapsia. Vaikka Israelin ja Hizbollahin välillä on aselepo, iskujen vaihto jatkuu.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 17:33, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kymmenen kuoli Israelin iskuissa • Israelin iskut tappavat kymmeniä Libanonissa • Israelilaisissa iskuissa kuoli kymmenen Libanonissa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.5.2026 klo 17:33.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Libanon, #Israel, #Hizbollah.

Selkokielinen yhteenveto

Kymmenen kuoli Israelin iskuissa

Libanonissa tapahtui Israelin ilmaiskuja, joissa kuoli kymmenen ihmistä. Mukana oli myös pelastustyöntekijöitä ja lapsia. Iskuja tapahtui Etelä-Libanonissa, erityisesti Hanawayn kylässä. Israelin ja Hizbollahin välillä on aselepo, mutta iskuja silti tapahtuu.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.