Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nato arvioi, että Venäjän hyökkäyssota menettää tehoaan. Ukrainan droonisodankäynti on aiheuttanut Venäjälle suuria tappioita ja lisännyt kritiikkiä presidentti Putinia kohtaan. Talouden hidastuminen vaikuttaa myös venäläisten sotaväsymykseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nato arvioi, että Venäjän hyökkäyssota menettää tehoaan. Ukrainan droonisodankäynti on aiheuttanut Venäjälle suuria tappioita ja lisännyt kritiikkiä presidentti Putinia kohtaan. Talouden hidastuminen vaikuttaa myös venäläisten sotaväsymykseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 17:02, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nato uskoo Venäjän sodan heikkenevän.
Nato uskoo Venäjän sodan heikkenevän
Nato sanoo, että Venäjän sota Ukrainassa on heikentynyt. Ukraina käyttää drooneja hyvin, ja se on aiheuttanut paljon vahinkoa Venäjälle. Tämä on saanut monet venäläiset kyseenalaistamaan presidentti Putinin. Myös talousongelmat vaikuttavat venäläisten jaksamiseen sodassa.
Nato arvioi, että Venäjän hyökkäyssota menettää tehoaan. Ukrainan droonisodankäynti on aiheuttanut Venäjälle suuria tappioita ja lisännyt kritiikkiä presidentti Putinia kohtaan. Talouden hidastuminen vaikuttaa myös venäläisten sotaväsymykseen.
Suomen ulkoministeri Elina Valtonen arvioi, että Venäjän presidentti Vladimir Putin on menossa sotapolitiikassaan umpikujaan. Naton ulkoministerikokouksessa Valtonen korosti, että Naton jäsenmaat haluavat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Ukraina
Naton ulkoministerikokous on käynnistynyt Helsingborgissa, Ruotsissa. Pääsihteeri Mark Rutte korosti Euroopan puolustuksen vahvistamisen tarvetta ja riippuvuuden vähentämistä Yhdysvalloista. Yhdysvallat aikoo vähentää joukkojaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Ukraina on hyökännyt Venäjän turvallisuuspalvelun FSB:n päämajaan Donbasissa, aiheuttaen noin sadan venäläisen kuoleman tai haavoittumisen. Presidentti Zelenskyi varoittaa Venäjää tulevista pakotteista ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ulkoministeri Elina Valtonen vahvistaa Yhdysvaltojen sitoutumisen Natoon ja Euroopan turvallisuuteen. Hän nosti esiin Venäjän mahdollisen droonien ohjauksen Suomeen ja Baltiaan, jota nyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Ukraina
Iranin sotilaalliset valmiudet kehittyvät odotettua nopeammin, kertoo Yhdysvaltain tiedustelu. Drooni-iskukykynsä Iran voi saada takaisin jopa puolessa vuodessa. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drooni
Naton ulkoministerit kokoontuivat Helsingborgissa, jossa pääsihteeri Mark Rutte korosti Euroopan itsenäisyyden kasvua. Rutte ilmoitti, että Eurooppa tulee olemaan vähemmän riippuvainen Yhdysvalloista tulevaisuudessa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.