Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio osallistuu Naton ulkoministerien huippukokoukseen Helsingborgissa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Rubio pitää lehdistötilaisuuden, joka alkaa noin kello 16.20.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio osallistuu Naton ulkoministerien huippukokoukseen Helsingborgissa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Rubio pitää lehdistötilaisuuden, joka alkaa noin kello 16.20.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:51, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ulkoministeri Rubio vierailee Ruotsissa.
Ulkoministeri Rubio vierailee Ruotsissa
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio on Ruotsissa Naton kokouksessa. Hän pitää lehdistötilaisuuden tänään. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Kokouksessa keskustellaan Euroopan ja Yhdysvaltojen suhteista.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio osallistuu Naton ulkoministerien huippukokoukseen Helsingborgissa. Suomea edustaa ulkoministeri Elina Valtonen. Rubio pitää lehdistötilaisuuden, joka alkaa noin kello 16.20.
Naton ulkoministerikokous on käynnistynyt Helsingborgissa, Ruotsissa. Pääsihteeri Mark Rutte korosti Euroopan puolustuksen vahvistamisen tarvetta ja riippuvuuden vähentämistä Yhdysvalloista. Yhdysvallat aikoo vähentää joukkojaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Helsingborg
Naton ulkoministerikokous avautuu Helsingborgissa, Ruotsissa. Kokouksessa käsitellään puolustusmenojen nostamista ja valmistellaan heinäkuun huippukokousta. Mukana on myös Ukrainan ulkoministeri sekä Yhdysvaltain ulkoministeri Marco…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Helsingborg
Latviassa on annettu droonihälytys kolmantena päivänä peräkkäin. Armeija vahvisti, että ilmassa on havaittu ainakin yksi drooni, ja kehotti asukkaita siirtymään sisätiloihin. Hälytys…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Yhdysvaltojen odotetaan vähentävän joukkojaan Euroopassa 5 000 sotilaalla. Naton ulkoministerikokouksessa Helsingborgissa keskusteltiin puolustusbudjettien kasvattamisesta ja puolustusteollisuuden vahvistamisesta. Kokouksessa valmisteltiin myös heinäkuussa Turkissa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Helsingborg
Ulkoministeri Elina Valtonen syyttää Venäjää disinformaation levittämisestä liittyen viime aikaisiin droonitapauksiin. Hän huomautti, että Venäjä väittää Baltian maiden suunnittelevan hyökkäyksiä, mikä ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #ElinaValtonen, #Nato
Ulkoministeri Elina Valtonen vahvistaa Yhdysvaltojen sitoutumisen Natoon ja Euroopan turvallisuuteen. Hän nosti esiin Venäjän mahdollisen droonien ohjauksen Suomeen ja Baltiaan, jota nyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #ElinaValtonen, #Nato
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.