Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Huippukokki Kozeen Shiwanin yritystä, Kozeen Shiwan Oy:tä, haetaan konkurssiin työeläkeyhtiö Varman toimesta. Shiwanin ravintolahankkeet ovat kohdanneet vaikeuksia, vaikka hän on saanut myös kiitosta. Aiemmin hän oli tunnettu Michelin-tähden saaneesta The Room -ravintolastaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Huippukokki Kozeen Shiwanin yritystä, Kozeen Shiwan Oy:tä, haetaan konkurssiin työeläkeyhtiö Varman toimesta. Shiwanin ravintolahankkeet ovat kohdanneet vaikeuksia, vaikka hän on saanut myös kiitosta. Aiemmin hän oli tunnettu Michelin-tähden saaneesta The Room -ravintolastaan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:37, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Huippukokki Kozeen Shiwanin yritys konkurssissa • Huippukokki Kozeen Shiwanin yhtiö haetaan konkurssiin.
Kozeen Shiwanin yritys menee konkurssiin
Kozeen Shiwanin yritystä haetaan konkurssiin. Hakijana on työeläkeyhtiö Varma. Shiwan tunnetaan Michelin-tähden saaneesta ravintolastaan. Hänen ravintolahankkeensa ovat kuitenkin epäonnistuneet.
Huippukokki Kozeen Shiwanin yritystä, Kozeen Shiwan Oy:tä, haetaan konkurssiin työeläkeyhtiö Varman toimesta. Shiwanin ravintolahankkeet ovat kohdanneet vaikeuksia, vaikka hän on saanut myös kiitosta. Aiemmin hän oli tunnettu Michelin-tähden…
Kozeen Shiwanin omistama yhtiö, Kozeen Shiwan Oy, on haettu konkurssiin eläkevakuuttaja Varman toimesta. Yhtiöllä on kertynyt 44 maksuhäiriötä ja se on kärsinyt taloudellisista vaikeuksista. Ravintola The Room by…
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Vaasalainen SähköWaasa on haettu konkurssiin työeläkevakuutusyhtiö Elolta. Yrityksellä on merkittäviä velkoja myös verottajalle. SähköWaasa vastaa Vaasan katu- ja liikennevalojen huollosta.
Talous • jaetut avainsanat: #Konkurssi
Wolt on päättänyt kieltää lähettitilien jakamisen Suomessa. Yhtiön mukaan käytäntö on vaikeasti valvottava ja aiheuttaa ongelmia, erityisesti alkoholin kotiinkuljetusten osalta. Tämä muutos…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.