Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvalloissa inflaatioennusteet ovat nousseet Iranin sodan seurauksena. Valtionlainojen korot ovat laskeneet, mutta energian hinnan nousu vaikuttaa kuluttajahintaindeksiin. Ekonomistit arvioivat inflaation nousevan 3,9 prosenttiin vuodentakaisesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvalloissa inflaatioennusteet ovat nousseet Iranin sodan seurauksena. Valtionlainojen korot ovat laskeneet, mutta energian hinnan nousu vaikuttaa kuluttajahintaindeksiin. Ekonomistit arvioivat inflaation nousevan 3,9 prosenttiin vuodentakaisesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:07, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Inflaatiopelot kasvavat Yhdysvalloissa.
Inflaatio kasvaa Yhdysvalloissa
Yhdysvalloissa inflaatio on nousemassa. Iranin sota vaikuttaa hintoihin ja nostaa energian hintaa. Tämä näkyy myös kuluttajien maksamissa hinnoissa. Ekonomistit uskovat, että inflaatio nousee 3,9 prosenttiin vuodentakaisesta.
Yhdysvalloissa inflaatioennusteet ovat nousseet Iranin sodan seurauksena. Valtionlainojen korot ovat laskeneet, mutta energian hinnan nousu vaikuttaa kuluttajahintaindeksiin. Ekonomistit arvioivat inflaation nousevan 3,9 prosenttiin vuodentakaisesta.
Öljyn hinta on noussut jälleen, kun Iranin rauhanneuvotteluissa ilmeni uusia ongelmia. Iranin johtaja määräsi lähes asekelpoisen uraanin pysymään maan rajojen sisällä, mikä…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Inflaatio
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Suomalaisjuurinen Oura on jättänyt luottamuksellisen listautumishakemuksen Yhdysvalloissa. Yhtiön suosio on kasvanut merkittävästi, ja sen tuotteita nähdään yhä useammin arjessa. Listautuminen voi avata…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.