Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös tehtiin, koska karhu aiheutti vaaraa ihmisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös tehtiin, koska karhu aiheutti vaaraa ihmisille.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:46, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ihmiselle vaarallinen karhu lopetettiin • Karhu lopetettiin Äänekoskella • Ihmiselle vaarallinen karhu lopetettiin.
Karhu lopetettiin Äänekoskella
Äänekoskella karhu lopetettiin, koska se oli vaarallinen ihmisille. Poliisi sai monta ilmoitusta karhun liikkumisesta pihoilla. Karhu rikkoi roskia ja etsi ruokaa. Se palasi aina takaisin ihmisten lähelle. Lopetettu karhu tutkitaan ruokavirastossa.
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita hälytyksiä. Poliisi sai ilmoituksia karhun vierailuista pihoilla, joissa se rikkoi roska-astioita ja etsi ravintoa. Lopettamispäätös tehtiin, koska karhu aiheutti vaaraa ihmisille.
Äänekoskella Kalaniemen alueella lopetettiin karhu, joka oli aiheuttanut useita ilmoituksia pihavierailuistaan. Poliisi arvioi karhun olevan riittävän ihmisarka, ja karkotustoimet olivat epäonnistuneet. Karhun ruumis viedään tutkittavaksi Ruokavirastoon.
Äänekoskella lopetettiin karhu, joka oli vaaraksi ihmisille. Poliisi antoi lopetusmääräyksen, koska eläimestä oli tehty useita hälytyksiä. Karhu vieraili useita kertoja pihapiireissä, mikä herätti huolta alueen asukkaissa.
Äänekosken Kalaniemessä on lopetettu karhu, joka oli useaan otteeseen vieraillut ihmisten pihoilla. Poliisi sai toukokuussa useita hälytystehtäviä karhun käytöksestä, joka viittasi siihen, että se oli menettänyt ihmisarkuutensa. Karkotustoimista…
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu, #Poliisi
Keski-Suomessa on annettu kevään aikana useita karhun karkotus- ja lopetusmääräyksiä. Poliisi on joutunut miettimään turvallisuusnäkökulmaa, kun karhuja on havaittu lähellä asutusta. Viimeisin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi, #Karhu
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Jyväskylässä havaittiin karhu, joka liikkui päiväkodin läheisyydessä useiden päivien ajan. Poliisi oli yhteydessä päiväkodin henkilökuntaan, mutta vaaratiedotetta ei annettu. Karhu lopetettiin poliisin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu, #Poliisi
Ilomantsissa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa yli 30 astetta, kun lämpötila nousi 30,2 asteeseen. Tämä tapahtui aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, jolloin 30…
Luonto ja ympäristö
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.