Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nvidia ei ennusta myyntiään Kiinassa, kertoo yhtiön toimitusjohtaja. Kiina on kiinnostava markkina, mutta vientirajoitteet rajoittavat uusimman teknologian myyntiä. Kiina panostaa tekoälyyn vanhemmalla teknologialla, koska se ei saa kaikkea johtavaa teknologiaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nvidia ei ennusta myyntiään Kiinassa, kertoo yhtiön toimitusjohtaja. Kiina on kiinnostava markkina, mutta vientirajoitteet rajoittavat uusimman teknologian myyntiä. Kiina panostaa tekoälyyn vanhemmalla teknologialla, koska se ei saa kaikkea johtavaa teknologiaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 15:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nvidia ei odota Kiinan-myynniltään mitään.
Nvidia ei odota myyntiä Kiinassa
Nvidia ei odota saavansa myyntiä Kiinasta. Yhtiö haluaisi myydä laitteita Kiinaan, mutta vientirajoitteet estävät sen. Kiina kehittää tekoälyä vanhemmalla tekniikalla. Maa ei saa kaikkein uusinta teknologiaa, joten se käyttää vanhempaa tehokkaasti.
Nvidia ei ennusta myyntiään Kiinassa, kertoo yhtiön toimitusjohtaja. Kiina on kiinnostava markkina, mutta vientirajoitteet rajoittavat uusimman teknologian myyntiä. Kiina panostaa tekoälyyn vanhemmalla teknologialla, koska se ei saa kaikkea…
Nvidia julkaisi tulosraportin, jossa liikevaihto kasvoi ja tekoälysirujen kysyntä pysyi vahvana. Toimitusjohtaja Jensen Huang korosti, että tekoälybuumi on edelleen kiihtymässä. Raportissa mainittiin…
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
NVIDIA julkaisi talousvuotensa 2027 ensimmäisen neljänneksen osavuosikatsauksen, jossa liikevaihto nousi 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Yhtiö…
Talous • jaetut avainsanat: #NVIDIA, #Tekoäly
Nvidia ei ennusta myyntiä Kiinassa, kertoo yhtiön toimitusjohtaja. Kiina on kiinnostava markkina, mutta vientirajoitteet rajoittavat uusimman teknologian myyntiä. Yhtiö myy Kiinaan vanhempaa…
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.