Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vaasassa on vangittu mies, jota epäillään yli 90 omaisuusrikoksesta. Poliisi on tutkinut miehen toimintaa, ja hänellä on ollut 43 avointa rikosasiaa kolmen viime kuukauden aikana. Mies otettiin kiinni 15. toukokuuta ja vangittiin 19. toukokuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vaasassa on vangittu mies, jota epäillään yli 90 omaisuusrikoksesta. Poliisi on tutkinut miehen toimintaa, ja hänellä on ollut 43 avointa rikosasiaa kolmen viime kuukauden aikana. Mies otettiin kiinni 15. toukokuuta ja vangittiin 19. toukokuuta.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 13:48, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vaasassa vangittiin mies omaisuusrikoksista • Vaasassa vangittiin rikollinen toistuvista teoista • Sarjanäpistelijä vangittiin Vaasassa.
Mies vangittiin Vaasassa
Vaasassa on vangittu mies, jota epäillään monista rikoksista. Hän on tehnyt yli 90 omaisuusrikosta vuoden aikana. Kolmen kuukauden aikana hänellä on ollut 43 rikosasiaa. Poliisi otti miehen kiinni 15. toukokuuta.
Vaasassa on vangittu mies, jota epäillään yli 90 omaisuusrikoksesta. Poliisi on tutkinut miehen toimintaa, ja hänellä on ollut 43 avointa rikosasiaa kolmen viime kuukauden aikana. Mies otettiin kiinni…
Vaasassa on vangittu mies, jota epäillään lukuisten omaisuusrikosten tekemisestä. Miehellä on 43 avointa rikosasiaa vain viimeisten kolmen kuukauden ajalta, ja hän on syyllistynyt 92 omaisuusrikokseen viime vuonna. Poliisi…
Pohjanmaan käräjäoikeus on vanginnut sarjanäpistelijän, jolla on 43 avointa rikosasiaa kolmen kuukauden ajalta. Miehen epäillään tehneen 92 omaisuusrikosta vuoden aikana, ja poliisi katsoo hänen toimintansa olevan toistuvaa ja…
Vaasalaismies on vangittu epäiltynä useista omaisuusrikoksista, joita hän on tehnyt vuoden aikana lähes sata kertaa. Viimeisen kolmen kuukauden aikana mieheen kohdistuu 43 rikosepäilyä. Vangitsemispäätös tehtiin rikoskierteen katkaisemiseksi ja…
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pohjanmaa
Oulussa mies epäillään yrittäneen ajaa useiden ihmisten päälle autolla riidan jälkeen. Tilanteessa ei tullut vakavia vammoja, mutta mies puhalsi alkometriin törkeän rattijuopumuksen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Helsingin käräjäoikeus käsittelee yhä enemmän pieniä näpistysjuttuja, kuten suklaapatukoita ja vesipulloja. Tämä on johtanut siihen, että vakavien rikosten uhrit odottavat oikeutta pidempään.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikokset, #Näpistys
Rovaniemen hovioikeus on koventanut 51-vuotiaan Marko Juhani Backmanin tuomiota, joka tappoi 23-vuotiaan naisystävänsä. Alun perin käräjäoikeus tuomitsi hänet kuolemantuottamuksesta, mutta hovioikeus katsoi…
Rikos
Raumalla on vangittu kuusikymppinen mies epäiltynä avopuolisonsa taposta. Nainen löytyi kuolleena kerrostaloasunnosta, ja poliisi epäilee kahta miestä taposta. Toinen epäilty on vapautettu…
Rikos
Kokkolassa tapahtuneesta henkirikoksesta tuomittiin kolmekymppinen mies yli kymmenen vuoden vankeuteen. Oikeus totesi, että mies tappoi avopuolisonsa kuristamalla riidan seurauksena. Mies myönsi syytteen…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.