Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ensi viikolla Suomeen saattaa tulla runsaasti lunta, erityisesti Keski- ja Pohjois-Lapissa. Ennusteet viittaavat siihen, että lumikertymiä voi olla jopa yli 30 senttiä. Sateet voivat kuitenkin vaihdella, eikä ennuste kerro tarkasti, kuinka paljon lunta jää maahan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ensi viikolla Suomeen saattaa tulla runsaasti lunta, erityisesti Keski- ja Pohjois-Lapissa. Ennusteet viittaavat siihen, että lumikertymiä voi olla jopa yli 30 senttiä. Sateet voivat kuitenkin vaihdella, eikä ennuste kerro tarkasti, kuinka paljon lunta jää maahan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 13:44, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ennuste lupaa lunta jopa 30 senttiä • Ensi viikolla jopa 20 senttiä lunta.
Lunta voi tulla ensi viikolla
Ensi viikolla voi sataa lunta, erityisesti Lapissa. Lunta voi kertyä jopa 30 senttiä. Sateet vaihtelevat, joten ei tiedetä, kuinka paljon lunta jää maahan. Myös lämpötilat voivat laskea koko maassa.
Ensi viikolla Suomeen saattaa tulla runsaasti lunta, erityisesti Keski- ja Pohjois-Lapissa. Ennusteet viittaavat siihen, että lumikertymiä voi olla jopa yli 30 senttiä. Sateet voivat kuitenkin vaihdella, eikä ennuste…
Suomeen on tulossa ensi viikolla jopa 20 senttiä lunta, erityisesti pohjoiseen. Sateet voivat muuttua lumeksi Lapin alueella, kun tuuli kääntyy pohjoiseen. Lämpimät säät jatkuvat, mutta öisin on pakkasta.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen kasvihuonepäästöt vähenivät viime vuonna 7 prosenttia, kertoo Tilastokeskus. Päästöjen kokonaismäärä oli 36,5 miljoonaa tonnia, ja suurin päästölähde oli energiasektori, joka kattoi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomessa on 41 kansallispuistoa, ja asiantuntija Pepe Forsberg jakaa vinkkejä niiden valintaan. Viime vuonna kansallispuistoissa vierailtiin yhteensä noin 3,6 miljoonaa kertaa. Forsberg…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Juhannuksen sääennuste näyttää lupaavalta, sillä lämpimät säät ovat tulossa Suomeen. Toukokuun lopussa sää viilenee hetkeksi, mutta juhannusviikolla on odotettavissa tavanomaista lämpimämpää säätä.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Loppuviikolla sää on epävakainen, ja perjantaina itäisessä Suomessa voi sataa runsaasti. Lauantaina sää paranee hetkeksi, mutta sunnuntaina sateet palaavat koko maahan. Erityisesti…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #Sää
Perjantaina Suomessa on kuurosateita, mutta lauantaina sää on poutaisempi ja lämpötilat voivat nousta jopa 20 asteeseen. Sunnuntaina kuitenkin koko maahan saapuu sateita,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.