Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin pörssissä yleisindeksi nousi perjantai-iltapäivällä 1,0 prosenttia ja ylitti 14 000 pisteen rajan. Nokian osake nousi 3,8 prosenttia, kun taas Summa Defencen osake laski 2,7 prosenttia myyntiuutisen jälkeen. Auroora Yhtiöt julkaisi myös tuloksensa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin pörssissä yleisindeksi nousi perjantai-iltapäivällä 1,0 prosenttia ja ylitti 14 000 pisteen rajan. Nokian osake nousi 3,8 prosenttia, kun taas Summa Defencen osake laski 2,7 prosenttia myyntiuutisen jälkeen. Auroora Yhtiöt julkaisi myös tuloksensa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 13:27, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsingin pörssi jatkaa vahvaa nousua.
Helsingin pörssi nousee edelleen
Helsingin pörssissä on hyvä päivä. Yleisindeksi nousi 1,0 prosenttia ja ylitti 14 000 pistettä. Nokian osake nousi 3,8 prosenttia. Summa Defencen osake laski 2,7 prosenttia myyntiuutisen vuoksi. Auroora Yhtiöt kertoi tuloksestaan.
Helsingin pörssissä yleisindeksi nousi perjantai-iltapäivällä 1,0 prosenttia ja ylitti 14 000 pisteen rajan. Nokian osake nousi 3,8 prosenttia, kun taas Summa Defencen osake laski 2,7 prosenttia myyntiuutisen jälkeen.…
Helsingin pörssin yleisindeksi on ylittänyt 14 000 pisteen rajan ensimmäistä kertaa it-kuplan jälkeen. Auroora Yhtiöt avasi pörssin vahvalla nousulla tulosraporttinsa jälkeen, ja…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi, #Nokia
Suomalaislähtöinen älysormusyhtiö Oura aikoo listautua pörssiin Yhdysvalloissa. Yhtiö on toimittanut luottamuksellisen hakemuksen arvopaperimarkkinoita valvovalle viranomaiselle, ja listautumisen odotetaan tapahtuvan vielä tämän vuoden…
Talous
Osuuskunta KPY aikoo listautua pörssiin, mikä tuo mukanaan miljoonakulut. Toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen pitää tätä pitkän työn tuloksena ja välietappina. Yhtiö tiedotti asiasta…
Talous
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Summa Defence on myynyt uusiutuvan energian asiantuntijayhtiönsä Rasol Oy:n nykyiselle johdolle. Myyntihinta on 5000 euroa, ja kaupan myötä Summa Defence kirjaa noin…
Talous • jaetut avainsanat: #SummaDefence
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.