Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan tapon yrityksenä, mutta rikosnimike voi muuttua esitutkinnan aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan tapon yrityksenä, mutta rikosnimike voi muuttua esitutkinnan aikana.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 13:32, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, MTV Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Väkivallanteko palvelukodissa Vaasassa • Asukas yritti tappaa toisen • Palvelukodin asukas yritti tappaa toisen.
Väkivaltaa palvelukodissa Vaasassa
Vaasassa tapahtui väkivallanteko palvelukodissa. Yksi asiakas sai vammoja. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla.
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa asiakas joutui hyökkäyksen kohteeksi. Rikoksesta epäilty on toinen asukas, joka on syntynyt 1930-luvulla. Tapausta tutkitaan tapon yrityksenä, mutta rikosnimike voi muuttua…
Vaasassa tapahtui väkivallanteko yksityisessä palvelukodissa, jossa toinen asukas yritti tappaa toisen. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä, mutta ei ole paljastanut tarkkoja tietoja rikoksen tekotavasta tai uhrin vammoista. Esitutkinnassa…
Vaasassa tapahtui väkivallanteko, jossa palvelukodin asukas yritti tappaa toisen asukkaan. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja selvittää tapahtumien taustoja. Rikoksesta epäilty on syntynyt 1930-luvulla.
Vaasassa on pidätetty mies, jota epäillään lähes sadasta omaisuusrikoksesta. Poliisi vangitsi hänet todennäköisin syin, koska hänellä on ollut useita rikosasioita auki ja hänen toimintaansa on pidetty toistuvana ja…
Pohjanmaan poliisi tutkii väkivallantekoa vaasalaisessa palvelukodissa, jossa toinen asukas yritti tappaa toisen. Rikoksesta epäilty on syntynyt 1930-luvulla. Tutkinta on käynnissä, ja rikosnimike voi muuttua esitutkinnan aikana.
Pohjanmaan poliisi tutkii tapon yritystä vaasalaisessa palvelukodissa. Väkivaltaa kohdistettiin palvelukodin asukkaaseen, ja epäilty on toinen asukas. Esitutkinta on käynnissä, ja rikosnimike voi muuttua.
Vaasan palvelukodissa on tapahtunut epäilty tapon yritys, jota poliisi tutkii. Rikoksesta epäilty ja uhri ovat molemmat palvelukodin asukkaita. Tapahtuma sattui keskiviikon ja torstain välisenä yönä.
Poliisi tutkii tapon yritystä yksityisessä palvelukodissa Vaasassa. Epäilty on 1930-luvulla syntynyt asukas, ja uhri on toinen palvelukodin asiakas. Tapahtuma sattui torstain vastaisena yönä, ja rikosnimike voi vielä muuttua…
Vaasassa on tapahtunut väkivallanteko yksityisessä palvelukodissa, jota poliisi tutkii tapon yrityksenä. Rikoksesta epäilty on palvelukodin toinen asukas, syntynyt 1930-luvulla. Esitutkinta on alkuvaiheessa, ja poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin.
Jyväskylän Keljonkankaan asuintalon tulipalo on poliisin mukaan mahdollisesti tahallaan sytytetty. Esitutkinnassa on löytynyt seikkoja, jotka tukevat tätä epäilyä. Tutkinta jatkuu ja sen nimike on epäilty tuhotyö.
Raumalla on vangittu kuusikymppinen mies epäiltynä avopuolisonsa taposta. Nainen löytyi kuolleena kerrostaloasunnosta, ja poliisi epäilee kahta miestä taposta. Toinen epäilty on vapautettu…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Pohjanmaan käräjäoikeus on vanginnut sarjanäpistelijän, jolla on 43 avointa rikosasiaa kolmen kuukauden ajalta. Miehen epäillään tehneen 92 omaisuusrikosta vuoden aikana, ja poliisi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pohjanmaa
Poliisi on tunnistanut kaksi miestä, joita epäillään vastamielenosoittajan pahoinpitelystä vappuna Tampereella. Yksi epäilty on edelleen tunnistamatta, ja rikosylikomisario Pasi Nieminen vahvistaa, että…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kokkolassa yritettiin murtautua Prismaan katolta. Varkaat pakenivat paikalta kiireessä, jättäen varastamansa tavarat katolle. Poliisi etsii tietoja varkaista ja alueella liikkuneista.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Länsi-Pasilassa tapahtui ryöstö, jossa noin 40-vuotiaalta mieheltä varastettiin rahaa aseella uhkaamalla. Poliisi sai hälytyksen tapahtumasta ja sai kiinni kaksi noin 18-vuotiasta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kemissä tapahtui pahoinpitely, jossa toinen mies iski toista teräaseella kasvoihin. Poliisi pyytää havaintoja tapahtumasta, joka sattui Juntonkadulla maanantain ja tiistain välisenä yönä.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.