Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


Päivi Hietanen nimitettiin arkkiatriksi

Aihesivu: Päivi Hietanen nimitettiin arkkiatriksi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Tasavallan presidentti on myöntänyt arkkiatrin arvonimen syöpätautien erikoislääkärille Päivi Hietaselle. Hietanen on 13. Arkkiatri, ja edellinen arkkiatri Risto Pelkonen kuoli elokuussa. Arkkiatrin arvonimi on vain yhdellä henkilöllä kerrallaan.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 22.5.2026 klo 13:21
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Tasavallan presidentti on myöntänyt arkkiatrin arvonimen syöpätautien erikoislääkärille Päivi Hietaselle. Hietanen on 13. Arkkiatri, ja edellinen arkkiatri Risto Pelkonen kuoli elokuussa. Arkkiatrin arvonimi on vain yhdellä henkilöllä kerrallaan.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 13:21, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Päivi Hietanen nimitettiin arkkiatriksi • Päivi Hietanen saa arkkiatrin arvonimen • Päivi Hietaselle myönnettiin arkkiatrin arvonimi.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.5.2026 klo 13:21.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #PäiviHietanen, #Arkkiatri, #Syöpätaudit.

Selkokielinen yhteenveto

Päivi Hietanen on uusi arkkiatri

Tasavallan presidentti on nimittänyt Päivi Hietasen arkkiatriksi. Hän on syöpätautien erikoislääkäri. Hietanen on 13. Arkkiatri Suomessa. Edellinen arkkiatri Risto Pelkonen kuoli elokuussa. Arkkiatrin arvonimi on vain yhdellä henkilöllä kerrallaan.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.