Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaan poliisi aloittaa tehostetun nopeusvalvonnan kahdella valtatiellä ensi viikolla. Valvontajakso kestää 25.–31. toukokuuta, ja se keskittyy erityisesti valtatie kolmonen pohjoiseen suuntautuvaan liikenteeseen. Poliisi muistuttaa, että ylinopeus lisää onnettomuuksien vakavuutta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaan poliisi aloittaa tehostetun nopeusvalvonnan kahdella valtatiellä ensi viikolla. Valvontajakso kestää 25.–31. toukokuuta, ja se keskittyy erityisesti valtatie kolmonen pohjoiseen suuntautuvaan liikenteeseen. Poliisi muistuttaa, että ylinopeus lisää onnettomuuksien vakavuutta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 11:56, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tehostaa nopeusvalvontaa Pirkanmaalla.
Poliisi valvoo nopeuksia Pirkanmaalla
Poliisi aloittaa nopeusvalvonnan Pirkanmaalla. Valvontaa tehdään kahdella valtatiellä ensi viikolla. Valvontajakso on 25.–31. toukokuuta. Poliisi keskittyy valtatie kolmonen pohjoiseen suuntaan. Ylinopeus voi aiheuttaa vakavia onnettomuuksia.
Pirkanmaan poliisi aloittaa tehostetun nopeusvalvonnan kahdella valtatiellä ensi viikolla. Valvontajakso kestää 25.–31. toukokuuta, ja se keskittyy erityisesti valtatie kolmonen pohjoiseen suuntautuvaan liikenteeseen. Poliisi muistuttaa, että ylinopeus lisää onnettomuuksien…
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Fintraffic on huolissaan junaraiteilla tapahtuvasta luvattomasta liikkumisesta, joka on yleistynyt tänä vuonna. Kirjauksia on tehty lähes 450, mikä on enemmän kuin viime…
Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Jyväskylässä auto valui junaraiteille pysäköintialueelta. Poliisi kertoo, että valuminen johtui auton viasta, ei käsijarrun unohtamisesta. Tapaus on tutkinnassa ja junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Poliisi
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Kaakkois-Suomen poliisi on saanut useita ilmoituksia drooneista, jotka ovat paljastuneet riippuliitäjiksi. Kevätsateet ovat houkutelleet harrastajia taivaalle, mikä on lisännyt ilmoitusten määrää. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.