Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Nesteen uusiutuvan dieselin kysyntä kasvaa Saksassa

Aihesivu: Nesteen uusiutuvan dieselin kysyntä kasvaa Saksassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Saksan parlamentin ylähuone on hyväksynyt EU:n RED III -direktiivin kansallisen soveltamisen, mikä lisää uusiutuvan dieselin kysyntää maassa. Neste arvioi päätöksen olevan merkittävä, sillä se nostaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä suurilla markkinoilla. Aiemmin vastaavia päätöksiä on tehty myös Hollannissa ja Italiassa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 22.5.2026 klo 12:21
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Saksan parlamentin ylähuone on hyväksynyt EU:n RED III -direktiivin kansallisen soveltamisen, mikä lisää uusiutuvan dieselin kysyntää maassa. Neste arvioi päätöksen olevan merkittävä, sillä se nostaa uusiutuvan polttoaineen käyttöä suurilla markkinoilla. Aiemmin vastaavia päätöksiä on tehty myös Hollannissa ja Italiassa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 12:21, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä, Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nesteen uusiutuvan dieselin kysyntä kasvaa Saksassa • Nesteen uusiutuva diesel saa tuulta Saksasta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.5.2026 klo 12:21.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Neste, #Saksa, #REDIII.

Selkokielinen yhteenveto

Nesteen uusiutuvan dieselin kysyntä kasvaa Saksassa

Saksan parlamentti on päättänyt hyväksyä EU:n RED III -direktiivin. Tämä päätös lisää uusiutuvan dieselin kysyntää Saksassa. Neste uskoo, että kysyntä kasvaa merkittävästi. Aikaisemmin vastaavia päätöksiä on tehty myös muissa maissa, kuten Hollannissa ja Italiassa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.