Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen keskustassa jalankulkijat käyttävät edelleen vanhaa suojatietä, vaikka uusi ylityspaikka on merkitty. Työt Satakunnankadulla jatkuvat heinäkuun alkuun asti, ja liikennevalot risteyksessä ovat pois päältä. Uuden reitin käyttäminen vaatii noin sadan metrin kierron.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen keskustassa jalankulkijat käyttävät edelleen vanhaa suojatietä, vaikka uusi ylityspaikka on merkitty. Työt Satakunnankadulla jatkuvat heinäkuun alkuun asti, ja liikennevalot risteyksessä ovat pois päältä. Uuden reitin käyttäminen vaatii noin sadan metrin kierron.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 10:30, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jalankulkijat oikovat Tampereen keskustassa.
Jalankulkijat kulkevat vanhaa reittiä
Tampereen keskustassa jalankulkijat eivät käytä uutta ylityspaikkaa. He kulkevat edelleen vanhan suojatien kautta. Uuden reitin käyttäminen vaatii sadan metrin kierron. Työt jatkuvat Satakunnankadulla heinäkuun alkuun asti.
Tampereen keskustassa jalankulkijat käyttävät edelleen vanhaa suojatietä, vaikka uusi ylityspaikka on merkitty. Työt Satakunnankadulla jatkuvat heinäkuun alkuun asti, ja liikennevalot risteyksessä ovat pois päältä. Uuden reitin käyttäminen vaatii…
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Fintraffic on huolissaan junaraiteilla tapahtuvasta luvattomasta liikkumisesta, joka on yleistynyt tänä vuonna. Kirjauksia on tehty lähes 450, mikä on enemmän kuin viime…
Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Turku on päättänyt rakentaa ratikan kymmenen vuotta Tampereen jälkeen. Päätöksen viisaudesta ja valtion osallistumisesta yli puolen miljardin euron kustannuksiin keskustellaan. Ratikkahankkeen taustalla…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Tampere
Tampereella liikenne pysähtyi, kun Prisman suuri pylväs siirrettiin keskellä tietä. Aku Mikkola todisti tapahtumaa, jossa pylväs kuljetettiin poikittain ajoneuvon kyydissä. Paikalla oli…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Tampere
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.