Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Suomessa koettiin drooniuhka, joka johti 1,8 miljoonan ihmisen kehotukseen pysyä kodeissaan. Monet eivät noudattaneet kehotusta, ja uhka oli ohi nopeasti. Asiantuntijat kritisoivat valtion valmiuksia ja varusteiden puutetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Suomessa koettiin drooniuhka, joka johti 1,8 miljoonan ihmisen kehotukseen pysyä kodeissaan. Monet eivät noudattaneet kehotusta, ja uhka oli ohi nopeasti. Asiantuntijat kritisoivat valtion valmiuksia ja varusteiden puutetta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 10:29, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi ei ole valmis drooniuhkiin.
Suomi ei ole valmis drooniuhkiin
Etelä-Suomessa oli drooniuhka, ja ihmiset kehotettiin pysymään kodeissaan. Monet eivät totelleet kehotusta, ja uhka meni ohi nopeasti. Asiantuntijat sanovat, että Suomi ei ole valmis tällaisiin uhkiin. He kritisoivat myös varusteiden puutetta.
Etelä-Suomessa koettiin drooniuhka, joka johti 1,8 miljoonan ihmisen kehotukseen pysyä kodeissaan. Monet eivät noudattaneet kehotusta, ja uhka oli ohi nopeasti. Asiantuntijat kritisoivat valtion valmiuksia ja varusteiden puutetta.
Suomeen suuntautunut maahanmuutto väheni viime vuonna toista vuotta peräkkäin, mutta määrä pysyi korkealla. Maastamuuttojen määrä kasvoi lähes 20 000:een, mikä on suurin…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi, #Uusimaa
Suomessa otetaan käyttöön poliisin reservi, joka varmistaa poliisin voimavarat poikkeustilanteissa. Lakiesitys astuu voimaan ensi vuoden alusta, ja presidentin odotetaan hyväksyvän lain pian.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin ja Sussexin herttuatar Meghanin yhteiskuva on herättänyt voimakasta kritiikkiä. Brittilehti Daily Mail nosti esiin Rydmaniin liittyviä aiempia…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomi ylittää tänä vuonna Naton puolustusmenotavoitteen, joka liittyy yhteiskunnan turvallisuuteen. Puolustusministeriön mukaan menot ovat 2,4 prosenttia bruttokansantuotteesta. Naton uusi tavoite on 5…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Pääministeri Petteri Orpo myöntää, että viime viikon drooniuhasta on opittavaa. Uudenmaan asukkaita kehotettiin pysymään sisällä droonivaaran vuoksi, ja myöhemmin havaittiin, että selkeitä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Drooniuhka, #Uusimaa
Valtiopäiväneuvos Kyösti Virrankoski on menehtynyt nopeasti edenneeseen syöpään Kauhavalla. Hän oli merkittävä keskustavaikuttaja, joka toimi Euroopan parlamentin jäsenenä ja kansanedustajana. Virrankoski oli…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.