Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin kaupunkipyörät ovat osoittautuneet hankaliksi käyttää, ja käyttäjät kohtaavat usein lukitusvirheitä. Erityisesti Elielinaukion pyöräasemalla virheitä esiintyy useammin kuin muilla asemilla. Käyttäjät ovat raportoineet ongelmista, jotka ovat johtaneet myös korvausvaatimuksiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin kaupunkipyörät ovat osoittautuneet hankaliksi käyttää, ja käyttäjät kohtaavat usein lukitusvirheitä. Erityisesti Elielinaukion pyöräasemalla virheitä esiintyy useammin kuin muilla asemilla. Käyttäjät ovat raportoineet ongelmista, jotka ovat johtaneet myös korvausvaatimuksiin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 09:47, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa HSL:n kaupunkipyörät aiheuttavat käyttöongelmia.
HSL:n pyörät ovat vaikeita käyttää
Helsingin kaupunkipyörät tuottavat ongelmia käyttäjille. Monet kohtaavat lukitusvirheitä, erityisesti Elielinaukion asemalla. Virheestä tulee ilmoitus, kun pyörää yritetään palauttaa. Käyttäjät ovat kertoneet, että virhe voi johtaa korvausvaatimuksiin, mutta he eivät aina suostu maksamaan.
Helsingin kaupunkipyörät ovat osoittautuneet hankaliksi käyttää, ja käyttäjät kohtaavat usein lukitusvirheitä. Erityisesti Elielinaukion pyöräasemalla virheitä esiintyy useammin kuin muilla asemilla. Käyttäjät ovat raportoineet ongelmista, jotka ovat johtaneet myös…
Fintraffic on huolissaan junaraiteilla tapahtuvasta luvattomasta liikkumisesta, joka on yleistynyt tänä vuonna. Kirjauksia on tehty lähes 450, mikä on enemmän kuin viime…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
HSL aikoo kokeilla kilometripohjaista hinnoittelua ensi syksynä. Uuden mallin myötä lipun hinnat muuttuisivat merkittävästi, erityisesti lyhyillä ja pitkillä matkoilla. Esimerkiksi lyhyet matkat…
Liikenne • jaetut avainsanat: #HSL, #Helsinki
Helsingin metrossa on ollut epäsäännöllisiä vuorovälejä ja viivästyksiä junahajoamisen takia. Häiriö alkoi Lauttasaaren asemalla, ja junat kulkivat poikkeusreittejä. HSL arvioi häiriön jatkuvan…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki, #HSL
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.