Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Revisol Oy:n puunmurskainhallissa syttyi tulipalo perjantaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalle lähetettiin 13 yksikköä. Palo sai alkunsa metallista, joka aiheutti kipinöintiä laitteistossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Revisol Oy:n puunmurskainhallissa syttyi tulipalo perjantaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalle lähetettiin 13 yksikköä. Palo sai alkunsa metallista, joka aiheutti kipinöintiä laitteistossa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 11:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puunmurskainlaite syttyi tuleen Ilmajoella • Suuri rakennuspalo Ilmajoella.
Puunmurskain syttyi tuleen
Revisol Oy:n puunmurskainhallissa syttyi tulipalo perjantaina aamulla. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja lähetti 13 yksikköä paikalle. Palo alkoi metallista, joka aiheutti kipinöintiä. Työntekijät onnistuivat sammuttamaan tulipalon nopeasti.
Revisol Oy:n puunmurskainhallissa syttyi tulipalo perjantaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja paikalle lähetettiin 13 yksikköä. Palo sai alkunsa metallista, joka aiheutti kipinöintiä laitteistossa.
Ilmajoella syttyi suuri rakennuspalo perjantaina aamulla. Pelastuslaitos sai hälytyksen yhdeksän jälkeen ja paikalle lähetettiin 13 pelastuslaitoksen yksikköä. Tapahtumasta tiedotetaan lisää myöhemmin.
Polvijärvellä sijaitseva tyhjillään ollut entinen hoitokoti paloi maan tasalle varhain torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 3.25 ja keskittyi estämään palon leviämisen ympäristöön.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Haminassa kerrostalossa syttyi tulipalo, joka tuhosi yhden huoneiston täysin. Palo aiheutti evakuoinnin noin 15 asukkaalle, joista kaksi vietiin sairaalaan, mutta heidän vammojensa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Valkeakoskella linja-autoaseman parkkihallissa syttyi tulipalo, joka herätti poliisin ja pelastuslaitoksen huomion. Palo alkoi häkkivarastossa säilytetyistä puulavoista, mutta autoja ei ollut paikalla. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Riihimäellä kadonnut sodanaikainen räjähde on löytynyt. Poliisi on eristänyt alueen ja pyytänyt Puolustusvoimilta apua räjähteen raivaamiseen. Vaaratiedote asiasta on peruttu.
Kotimaa
Helsingin Vuosaaressa on kadonnut 14-vuotias poika, jonka pituus on noin 170 cm ja hänellä on ruskeat hiukset. Poliisi pyytää havaintoja nuoresta, joka…
Kotimaa
Jyväskyläläiskoulun ohjaaja on julkaissut seksuaalissävytteisiä kuvia TikTokissa, mikä on herättänyt hämmennystä oppilaissa. Koulun rehtori on vahvistanut, että asiasta on keskusteltu ohjaajan kanssa.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.