Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yöllä Oulujoesta pelastettiin henkilö, joka oli hukkumaisillaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen, kun sivullinen kuuli avunhuudot ja meni tarkistamaan tilanteen. Hän onnistui nostamaan uhrin veneeseen ja tuomaan rantaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yöllä Oulujoesta pelastettiin henkilö, joka oli hukkumaisillaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen, kun sivullinen kuuli avunhuudot ja meni tarkistamaan tilanteen. Hän onnistui nostamaan uhrin veneeseen ja tuomaan rantaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 07:59, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sivullinen pelasti hukkumaisillaan olevan.
Sivullinen pelasti hukkumaisillaan olevan
Yöllä Oulujoessa oli henkilö, joka oli hukkumaisillaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen, kun joku kuuli avunhuudot. Sivullinen meni auttamaan ja nosti uhrin veneeseen. Hän toi uhrin turvallisesti rantaan.
Yöllä Oulujoesta pelastettiin henkilö, joka oli hukkumaisillaan. Pelastuslaitos sai hälytyksen, kun sivullinen kuuli avunhuudot ja meni tarkistamaan tilanteen. Hän onnistui nostamaan uhrin veneeseen ja tuomaan rantaan.
Oululaismies kuuli yöllä avunhuutoja Oulujoesta ja lähti tarkistamaan tilannetta. Hän näki keskellä jokea nuoren miehen, joka tarvitsi apua, ja souti hänet turvallisesti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Pelastus
Oulussa sivullinen pelasti uimarin, joka oli hätääntynyt Oulujoessa. Pelastustyö tapahtui yöllä, kun sivullinen kuuli avunhuutoja ja lähti selvittämään tilannetta. Pelastuslaitos kiitti sivullista…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Pelastus
Riihimäellä kadonnut sodanaikainen räjähde on löytynyt. Poliisi on eristänyt alueen ja pyytänyt Puolustusvoimilta apua räjähteen raivaamiseen. Vaaratiedote asiasta on peruttu.
Kotimaa
Helsingin Vuosaaressa on kadonnut 14-vuotias poika, jonka pituus on noin 170 cm ja hänellä on ruskeat hiukset. Poliisi pyytää havaintoja nuoresta, joka…
Kotimaa
Poliisi on saanut ilmoituksen sodanaikaisesta kranaatista Riihimäellä. Kranaatti on mahdollisesti jonkun hallussa, ja alueella on ollut poliisi koiran kanssa. Tilanne on rauhallinen,…
Kotimaa
Jyväskyläläiskoulun ohjaaja on julkaissut seksuaalissävytteisiä kuvia TikTokissa, mikä on herättänyt hämmennystä oppilaissa. Koulun rehtori on vahvistanut, että asiasta on keskusteltu ohjaajan kanssa.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.