Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tunnelikamerat ovat paljastaneet noin 50 tapausta, joissa liikennesääntöjä on rikottu tunnelialueilla. Tapaukset on tallennettu vain seitsemästä tunnelista, joten todellinen määrä on todennäköisesti suurempi. Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic varoittaa, että kevyt liikenne ei sovi tunnelialueille, ja rikkeistä seuraa liikennevirhemaksu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tunnelikamerat ovat paljastaneet noin 50 tapausta, joissa liikennesääntöjä on rikottu tunnelialueilla. Tapaukset on tallennettu vain seitsemästä tunnelista, joten todellinen määrä on todennäköisesti suurempi. Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic varoittaa, että kevyt liikenne ei sovi tunnelialueille, ja rikkeistä seuraa liikennevirhemaksu.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 07:36, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liikennesääntöjä rikotaan tunneleissa.
Liikennesääntöjä rikotaan tunneleissa
Viime vuonna tunnelikamerat havaitsivat noin 50 liikennesääntöjen rikkomusta tunneleissa. Nämä tapaukset on tallennettu vain seitsemästä tunnelista, joten rikkomuksia on varmasti enemmän. Fintraffic varoittaa, että jalankulkijat ja kevyet liikennevälineet eivät saa olla tunneleissa. Rikkeistä voi seurata liikennevirhemaksu.
Tunnelikamerat ovat paljastaneet noin 50 tapausta, joissa liikennesääntöjä on rikottu tunnelialueilla. Tapaukset on tallennettu vain seitsemästä tunnelista, joten todellinen määrä on todennäköisesti suurempi. Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic varoittaa, että kevyt…
Fintraffic on huolissaan junaraiteilla tapahtuvasta luvattomasta liikkumisesta, joka on yleistynyt tänä vuonna. Kirjauksia on tehty lähes 450, mikä on enemmän kuin viime…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Fintraffic, #Turvallisuus
Pihtiputaalla tapahtui onnettomuus, jossa rekka törmäsi huoltoaseman seinään. Onnettomuus sattui torstain vastaisena yönä, ja huoltoasema pysyy auki vahingosta huolimatta. Rekan siirtäminen vaatii…
Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on julkaissut varoituksen sementtikuituisista parvekelevyistä, jotka eivät tarjoa riittävää turvallisuutta. Testien mukaan levy voi pettää, mikäli siihen kohdistuu voimakas isku,…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turvallisuus
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Jyväskylässä pysäköity auto valui junaraiteille maanantaina. Pelastuslaitos nosti auton pois raiteilta, eikä autossa ollut ketään. Junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti, mikä aiheutti pieniä viivästyksiä.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.