Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SDP on esittänyt keinoja, joilla se voisi saavuttaa kahden miljardin euron säästöt. Puolueen talouslinjassa suurin toimi on yhteisöveroalennuksen peruminen, joka toisi valtiolle noin 800 miljoonaa euroa. Hallituspuolueet ovat kritisoineet SDP:tä vaihtoehtojen puutteesta talouspolitiikassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SDP on esittänyt keinoja, joilla se voisi saavuttaa kahden miljardin euron säästöt. Puolueen talouslinjassa suurin toimi on yhteisöveroalennuksen peruminen, joka toisi valtiolle noin 800 miljoonaa euroa. Hallituspuolueet ovat kritisoineet SDP:tä vaihtoehtojen puutteesta talouspolitiikassa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.5.2026 klo 05:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP esittää kahta miljardia euroa säästöjä • SDP ehdottaa kahta miljardia säästöjä • SDP ehdottaa kahta miljardia säästöjä.
SDP haluaa kahta miljardia säästöjä
SDP on esittänyt, että se voisi säästää kaksi miljardia euroa. Suurin säästötoimi olisi yhteisöveroalennuksen peruminen. Tämä toisi valtiolle noin 800 miljoonaa euroa. Hallitus on kritisoinut SDP:tä siitä, ettei se tarjoa tarpeeksi vaihtoehtoja talouspolitiikassa.
SDP on esittänyt keinoja, joilla se voisi saavuttaa kahden miljardin euron säästöt. Puolueen talouslinjassa suurin toimi on yhteisöveroalennuksen peruminen, joka toisi valtiolle noin 800 miljoonaa euroa. Hallituspuolueet ovat…
SDP esittää kahta miljardia euroa säästöjä talouden sopeuttamiseksi. Puolueen mukaan keinoja on jo esitetty, mutta 8–11 miljardin sopeutuksiin on vielä matkaa. SDP on mielipidemittausten mukaan mahdollinen seuraava pääministeripuolue.
SDP esittää kahta miljardia euroa säästöjä talouden sopeutuksiin. Puolueen mukaan keinoja on jo esitetty, mutta 8–11 miljardin euron sopeutuksiin on vielä matkaa. Tampereella pidettävä puoluekokous tuo esiin SDP:n…
SDP:n puoluekokous alkaa lauantaina Tampereella, jossa 500 edustajaa kokoontuu päättämään poliittisesta ohjelmasta. Puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi arvioi, että keskustelua herättävät erityisesti rajaturvallisuuslaki ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
Vasemmistoliiton kannatus on noussut 11,0 prosenttiin, mikä on korkeinta tasoa kolmeen vuosikymmeneen. Puolue on viidenneksi suosituin, ja sen kannatus on ollut näin…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Matias Mäkynen aikoo esittää 31 muutosesitystä Sdp:n talouslinjasta puoluekokouksessa, joka alkaa lauantaina Tampereella. Puheenjohtaja Antti Lindtman puolustaa nykyistä linjaa ja korostaa puoluehallituksen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #Puoluekokous
SDP kokoontuu puoluekokoukseen Tampereelle selvittämään, miten se voisi säilyttää ykkösasemansa eduskuntavaaleihin asti. Vaikka puolue johtaa kannatuskyselyjä, sen kannatus on laskenut jo kahtena…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Tampere
Valtiopäiväneuvos Kyösti Virrankoski on menehtynyt nopeasti edenneeseen syöpään Kauhavalla. Hän oli merkittävä keskustavaikuttaja, joka toimi Euroopan parlamentin jäsenenä ja kansanedustajana. Virrankoski oli…
Politiikka
Suomessa otetaan käyttöön poliisin reservi, joka varmistaa poliisin voimavarat poikkeustilanteissa. Lakiesitys astuu voimaan ensi vuoden alusta, ja presidentin odotetaan hyväksyvän lain pian.…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.