Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella ja lämpötilat riippuvat sadealueiden reitistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella ja lämpötilat riippuvat sadealueiden reitistä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 21:17, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ensi viikolla sää viilenee Suomessa • Ensi viikolla sää viilenee Suomessa • Ensi viikolla sää viilenee Suomessa.
Sää viilenee ensi viikolla
Suomessa sää viilenee ensi viikolla. Helteet loppuvat ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateita voi olla enemmän kuin tavallisesti. Lämpötilat vaihtelevat sadealueiden mukaan.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen uusi kuukausiennuste ennustaa viilenemistä Suomessa ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle tulee viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella ja lämpötilat riippuvat sadealueiden reitistä.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden mukaan Suomeen on tulossa viilenevää säätä ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy, ja matalapaine tuo mukanaan viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella, ja lämpötilat riippuvat sadealueiden reitistä.
Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen ECMWF:n mukaan Suomeen on tulossa viileämpää säätä ensi viikolla. Helteinen ilmamassa väistyy ja tilalle virtaa pohjoisesta viileämpää ilmaa. Sateet voivat vaihdella, ja lämpötilat riippuvat…
Ensi viikon sääennuste on muuttunut, ja luvassa on tavanomaista viileämpää säätä. Viikonlopun aikana päivälämpötilat pysyvät vielä noin 20 asteessa, mutta sen jälkeen sää viilenee. Suomi jää matalapaineiden vaikutusalueelle,…
Juhannuksen sääennuste näyttää lupaavalta, sillä lämpimät säät ovat tulossa Suomeen. Toukokuun lopussa sää viilenee hetkeksi, mutta juhannusviikolla on odotettavissa tavanomaista lämpimämpää säätä.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Ennuste
Perjantaina Suomessa on kuurosateita, mutta lauantaina sää on poutaisempi ja lämpötilat voivat nousta jopa 20 asteeseen. Sunnuntaina kuitenkin koko maahan saapuu sateita,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Uuden kuukausiennusteen mukaan kesäkuussa on odotettavissa vaihtelevaa säätä. Lämpimät ja koleat sääjaksot vuorottelevat, mutta kesäkuun edetessä lämpötilat voivat jälleen nousta. Helleraja on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Meteorologia
Itä-Suomessa on annettu hellevaroitus, sillä lämpötilat nousevat poikkeuksellisen korkeiksi. Pohjois-Karjalassa mitattiin aamupäivällä 24,7 astetta, ja lämpötilat voivat nousta jopa 30 asteeseen. Länsi-Suomessa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Forecan meteorologi Sara Salonen kertoo, että kesäkuun puolivälin sääennuste on mielenkiintoinen. Tällä viikolla Suomessa nautitaan helteistä ja ukkosista, mutta ensi viikolla sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sää
Helleraja ylitettiin tänään 12 paikkakunnalla Suomessa. Korkein mitattu lämpötila oli 29 astetta Kouvolan Utissa. Ilmatieteen laitos ennustaa huomiseksi vieläkin lämpimämpää säätä, ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.