Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Etelä-Pohjanmaan poliisi etsii havaintoja pahoinpitelystä, kun taas Ebola-tapaukset nousevat yli 900 Kongossa. Etelä-Pohjanmaan poliisi pyytää havaintoja Ilmajoella tapahtuneesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
The Last Caretaker niminen peli voitti Vuoden 2025 parhaana suomalaisena pelinä Finnish Game Awards -gaalassa. Kakkossijalle sijoittui My Winter Car ja kolmanneksi tuli Sektori. Voittajat valittiin lähes 100 pelin joukosta jäsenäänestyksellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
The Last Caretaker niminen peli voitti Vuoden 2025 parhaana suomalaisena pelinä Finnish Game Awards -gaalassa. Kakkossijalle sijoittui My Winter Car ja kolmanneksi tuli Sektori. Voittajat valittiin lähes 100 pelin joukosta jäsenäänestyksellä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 22:57, pääluokka Pelit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa The Last Caretaker voitti vuoden peligaalan • The Last Caretaker voitti vuoden pelipalkinnon • Suomalainen peli voitti vuoden pelin.
The Last Caretaker voitti peligaalan
The Last Caretaker on voittanut Vuoden 2025 parhaan suomalaisen pelin palkinnon. Peli on robottiseikkailu, joka tapahtuu meren valtaamassa maailmassa. Toiseksi tuli My Winter Car ja kolmanneksi Sektori. Voittajat valittiin lähes 100 pelin joukosta äänestämällä.
The Last Caretaker niminen peli voitti Vuoden 2025 parhaana suomalaisena pelinä Finnish Game Awards -gaalassa. Kakkossijalle sijoittui My Winter Car ja kolmanneksi tuli Sektori. Voittajat valittiin lähes 100…
The Last Caretaker on valittu vuoden 2025 parhaaksi suomalaiseksi peliksi Finnish Game Awards -gaalassa. Peli, joka julkaistaan ennakkoon Steamissa, on saanut kiitosta sekä kaupallisesta menestyksestään että visuaalisesta ilmeestään.…
Channel37:n kehittämä The Last Caretaker on valittu vuoden peliksi The Finnish Game Awardsissa. Pelissä pelaaja ohjaa robottia veden peittämässä maailmassa, jossa ihmiskunta on kadonnut. Toiseksi sijoittui My Winter…
The Finnish Game Awards 2026 -gaalassa palkittiin Suomen parhaat pelit. Vuoden peli -palkinnon sai helsinkiläisen Channel 37:n kehittämä The Last Caretaker. Peli…
Pelit • jaetut avainsanat: #TheLastCaretaker, #FinnishGameAwards
Sektori-peli on nyt saatavilla Nintendo Switch 2 -konsolille. Suomalaisen Kimmo Factor oy:n kehittämä peli on saanut erinomaisia arvioita ja on ehdolla vuoden…
Pelit • jaetut avainsanat: #Sektori
Assassin’s Creed Black Flag Resynced -pelin uusioversio julkaistaan 9. heinäkuuta. Vaikka pelimaailma pysyy samana, se on tiheämpi ja sisältää enemmän tutkittavaa. Uusioversioon…
Pelit
Bungie on ilmoittanut, että Destiny 2:n sisällölliset päivitykset päättyvät kesäkuun alussa. Vaikka peli jää pelattavaksi, studio keskittyy tuleviin projekteihinsa. Viimeinen päivitys tuo…
Pelit
F1 25 -peliin on tulossa uusi 2026 Season Pack, joka tuo mukanaan kauden sääntöuudistukset ja parannuksia tekoälyyn. Lisäosa sisältää kaikki kauden kuljettajat,…
Pelit
The Finnish Game Awards järjestetään tänä iltana, ja gaalassa jaetaan palkintoja viidessä kategoriassa. Tänä vuonna on mukana uusi kategoria, Vuoden paras lisäsisältö.…
Pelit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 25.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Maan keskiosissa kukinta on päättynyt. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja kohtalaisista runsaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkamassa maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta heikkenee Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, ja jatkuu Etelä- ja Keski-Lapissa. Kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Lapin lämpimillä alueilla viikon sisällä. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.