Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aleksander Barkov johti Leijonia, kun joukkue voitti Latvian 7–1 Zürichissä. Barkovin ja Mikael Granlundin uusi ykkösketju ei onnistunut maalinteossa, mutta joukkueen peli sujui hyvin. Barkov kommentoi ottelun alun haasteita, mutta totesi joukkueen kääntäneen pelin edukseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aleksander Barkov johti Leijonia, kun joukkue voitti Latvian 7–1 Zürichissä. Barkovin ja Mikael Granlundin uusi ykkösketju ei onnistunut maalinteossa, mutta joukkueen peli sujui hyvin. Barkov kommentoi ottelun alun haasteita, mutta totesi joukkueen kääntäneen pelin edukseen.
Aiheesta on julkaistu 29 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 21:51, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Barkov ja Granlund voittivat Latvian • Suomi voitti Latvian jääkiekon MM-kisoissa • Leijonat voitti Latvian 7–1.
Barkov ja Granlund voittivat Latvian
Aleksander Barkov johti Leijonat voittoon Latvian yli 7–1. Barkov ja Mikael Granlund pelasivat ykkösketjussa, mutta eivät tehneet maaleja. Ottelu alkoi huonosti, kun Latvia teki maalin heti alussa. Kuitenkin Leijonat pelasivat hyvin ja voittivat lopulta selvästi.
Aleksander Barkov johti Leijonia, kun joukkue voitti Latvian 7–1 Zürichissä. Barkovin ja Mikael Granlundin uusi ykkösketju ei onnistunut maalinteossa, mutta joukkueen peli sujui hyvin. Barkov kommentoi ottelun alun…
Suomi voitti Latvian jääkiekkopelin miesten MM-kisoissa selvästi 7-1. Ottelu pelattiin A-lohkossa, ja Suomi hallitsi peliä alusta asti. Seuraavaksi Suomi kohtaa Britannian 22. toukokuuta.
Leijonat voitti Latvian jääkiekko-ottelussa 7–1 Zürichissä. Kapteeni Aleksander Barkov ja Mikael Granlund pelasivat ykkösketjussa, mutta heidän panoksensa ei näkynyt maalinteossa. Ottelu alkoi Latviaan 1–0-maalilla, mutta Leijonat käänsi pelin…
Suomi voitti Latvian jääkiekon ottelussa selvästi 7-1. Latvia aloitti pelin hyvin, mutta Suomen nelosketju käänsi pelin edukseen tekemällä kolme maalia. Hannes Björninen oli Suomen tähdistö, tehden maalin ja…
Suomi voitti Latvian jääkiekko-ottelussa selvästi 7-1. Latvia aloitti pelin vahvasti, mutta Suomi käänsi tilanteen nelosketjun ansiosta, joka teki kolme maalia. Hannes Björninen oli ottelun tähti, tehden maalin ja…
Suomi voitti Latvian jääkiekkopelin selvästi 7-1. Alkuun Latvia pelasi tiiviisti, mutta Suomen nelosketju käänsi pelin ja teki kolme maalia. Hannes Björninen oli Suomen tähdistä, tehden maalin ja syöttäen…
Kanada voitti Norjan jääkiekon MM-kisoissa jatkoajalla 6–5. Norja johti ottelua pitkään, mutta Kanada tasoitti pelin viime hetkillä ilman maalivahtia. Tämä voitto oli Kanadalle neljäs peräkkäinen turnauksessa.
Kanada voitti Norjan jääkiekon MM-kisoissa jatkoajalla 6–5. Norja johti ottelua pitkään, mutta Kanada tasoitti pelin viime hetkillä ilman maalivahtia. Tämä voitto oli Kanadalle neljäs turnauksessa, kun taas Norjalla…
Kanada voitti Norjan jääkiekon MM-kisoissa jatkoajalla 6–5. Norja johti ottelua pitkään, mutta Kanada tasoitti pelin ilman maalivahtia. Tämä voitto oli Kanadalle neljäs turnauksessa.
Leijonat voitti Latvian jääkiekko-ottelussa selvästi 7-1. Ottelussa nähtiin useita jäähyjä, ja Latvian Kristaps Zile sai jäähyn Jesse Puljujärven niskaan kohdistuneesta iskusta. Puljujärvi kertoi tuntevansa olonsa juntturaksi tilanteen jälkeen,…
Mikael Granlund liittyi Leijoniin ja teki tehopisteitä ensimmäisessä MM-ottelussaan, jossa Suomi voitti Latvian 7–1. Granlund saapui Zürichiin vain päivää ennen ottelua, mutta onnistui sopeutumaan nopeasti. Hän iloitsee joukkueen…
Suomi voitti Latvian miesten MM-jääkiekko-ottelussa selvästi 7-1. Ottelussa Suomi teki maaleja tasaisesti jokaisessa erässä, ja Hannes Björninen oli erityisen tehokas. Yleisöä ottelussa oli 8932 katsojaa.
Mikael Granlund saapui Zürichiin keskiviikkoiltana jääkiekon MM-kisoja varten. Hänen saapumistaan odotti suuri joukko suomalaisia toimittajia. Saapumisen yhteydessä tapahtui välikohtaus, kun latvialaiskannattaja ryntäsi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Zürich, #Leijonat
Konsta Helenius liittyi Leijonien MM-joukkueeseen Zürichissä. Hän saapui kisakaupunkiin torstaiaamuna ilman erillistä vastaanottokomiteaa. Helenius kertoi medialle, että hän ei ollut nukkunut ja…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi pelaa Latviaa vastaan jääkiekon MM-kisojen alkulohkossa. Leijonat on voittanut neljä viidestä edellisestä kohtaamisesta, mutta Latvia on osoittanut kykynsä haastaa kärkimaat. Voitto…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Latvia
Leijonat pelaa Latvian kanssa jääkiekon MM-kisoissa. Haminassa on tapahtunut huoneistopalo, jonka vuoksi useita ihmisiä on evakuoitu kerrostalosta. Pelastuslaitoksen mukaan tulipalo syttyi kolmannessa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Latvia
Norja oli lähellä yllätystä jääkiekon MM-kisoissa, mutta Kanada voitti jatkoajalla 6–5. Norja johti ottelua useaan otteeseen, mutta Kanada tasoitti pelin viime hetkillä.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Kanada, #Jääkiekko
Suomi kohtaa Latvian jääkiekon MM-kisoissa Zürichissä. Mikael Granlund pelaa ensimmäisen ottelunsa tänä keväänä, ja ottelu alkaa kello 17.20. Latvia on voittanut vain…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Latvia
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.