Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun kaupunki aloittaa raitiovaunujen hankintakilpailutuksen, jonka arvo on satoja miljoonia euroja. Kilpailutuksessa huomioidaan myös mahdolliset lisävaunuhankinnat. Raitiotielinja tulee olemaan 12 kilometriä pitkä ja siinä on 20 pysäkkiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun kaupunki aloittaa raitiovaunujen hankintakilpailutuksen, jonka arvo on satoja miljoonia euroja. Kilpailutuksessa huomioidaan myös mahdolliset lisävaunuhankinnat. Raitiotielinja tulee olemaan 12 kilometriä pitkä ja siinä on 20 pysäkkiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 19:30, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turku kilpailuttaa uusia raitiovaunuja.
Turku hankkii uusia raitiovaunuja
Turku alkaa kilpailuttaa uusia raitiovaunuja. Kilpailutuksen arvo on satoja miljoonia euroja. Raitiotielinja on 12 kilometriä pitkä ja siinä on 20 pysäkkiä. Raitiovaunujen käyttöikä on suunniteltu 30–40 vuodeksi.
Turun kaupunki aloittaa raitiovaunujen hankintakilpailutuksen, jonka arvo on satoja miljoonia euroja. Kilpailutuksessa huomioidaan myös mahdolliset lisävaunuhankinnat. Raitiotielinja tulee olemaan 12 kilometriä pitkä ja siinä on 20 pysäkkiä.
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto teki maanantaina päätöksen raitiotien rakentamisesta. Äänestyksessä raitiotien kannattajat voittivat 36–31. Päätös herätti erilaisia mielipiteitä, ja keskustelu kesti viisi tuntia.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Liikenne
Turussa on päätetty edistää raitiotieliikennettä, mikä on saanut yritykset innostumaan. Raitiotien uskotaan tuovan positiivista kehitystä paikalliseen talouteen. Suunnitelmat etenevät nyt kaupungin tasolla.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto päätti rakentaa raitiotien, joka aloittaa liikennöinnin vuonna 2033. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotie on osa…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Liikenne
Turun kaupunginvaltuusto päätti palauttaa raitiovaunut kaupunkiin yli 50 vuoden tauon jälkeen. Äänestyksessä ratikan puolesta äänesti 36 valtuutettua, kun taas 31 äänesti vastaan.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Raitiovaunu
Helsingissä Itäväylällä tapahtui kuuden henkilöauton ketjukolari, mutta onnettomuudessa ei tullut vakavia loukkaantumisia. Pelastuslaitos on tarkastanut osalliset ja liikennettä ohjataan onnettomuuspaikalla. Poliisi tutkii…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.